Németország
Az emelkedő trendnek nem is igazán látni a végét - mutatott rá Daniel Onggowinarso, a CIVD igazgatója. Ennek legfőbb oka demográfiai folyamatokban keresendő, hiszen az iparág legnagyobb célközönsége, az 50 év feletti vásárlói réteg ugyanis folyamatosan növekszik. Ugyanakkor a kint a természetben eltöltött szabadidő növekvő népszerűségének köszönhetően egyre több fiatal család is felfedezi magának a lakóautók által kínált előnyöket.
Az ágazat mindemellett nagy reményeket fektet az augusztus végén Düsseldorfban megrendezésre kerülő Caravan Salon kiállítás és vásárhoz is, a lakóautó és lakókocsi gyártó szakma legnagyobb nemzetközi seregszemléjéhez. A rendezvényen hatszáz kiállító mutatja be újdonságait a nagyközönségnek. Daniel Onggowinarso elmondása szerint a kereslet alakulása a mind több kényelmi szolgáltatással felszerelt járművek egyre növevő népszerűségét mutatja. A lakóautók átlagára tavaly 71 ezer euró, a lakókocsiké pedig 20 ezer euró volt - mondta.