olimpia

Különleges járművekkel készül a Toyota a Párizsi Olimpiára

2023.10.16.

A japán autógyártó szerint az esemény után másként tekintünk majd a zéró emissziós mobilitásra.

Az olimpián és a paralimpián a sportolók és szervezők közlekedését a Toyota a fenntartható, hozzáférhető és inkluzív mobilitás segítségével igyekszik biztosítani, ezt a vállalat által rendelkezésre bocsátott 100 százalékban elektrifikált személygépjármű-flotta teszi lehetővé.

 A Toyota, mint a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) és a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság (IPC) világméretű mobilitási partnere, október negyedikén bemutatta mobilitási koncepcióját a 2024-es párizsi olimpiára. A Toyota fenntartható mobilitási megoldásokat fog nyújtani a sportolóknak, a tisztségviselőknek, az önkénteseknek, az akkreditált média-munkatársaknak és a nézőknek, amelyek az inkluzivitásra, a fenntarthatóságra és a mindenki számára elérhető mobilitásra helyezik a hangsúlyt.

A NOB-val, az IPC-vel és az Olimpiai és Paralimpiai Játékok Párizsi Szervezőbizottságával együttműködve a Toyota elkötelezett amellett, hogy a 2024-es párizsi olimpia a befogadó és fenntartható mobilitás eddigi leginnovatívabb példája legyen. Ez azzal kezdődik, hogy gondoskodnak arról, hogy a sportolók és családjaik, a személyzet, az önkéntesek és a nézők fenntarthatóan és biztonságosan mozoghassanak.

Mobilitás mindenkinek

A 2024-es játékokon a Toyota körülbelül 250 a személyi mobilitást szolgáló akkumulátoros elektromos járművet tesz elérhetővé – ülő C+walkS és álló C+walkT modelleket. Mindkettő maximális sebessége 6 km/óra, és elülső akadályérzékelő rendszerrel vannak felszerelve a vezetők és a közelben lévők biztonsága érdekében. Az ülő változatot a sportolók, a szervezők és az önkéntesek, az álló változatot pedig a személyzet és az önkéntesek kapják majd, hogy megkönnyítsék mozgásukat a versenyek helyszínein. A kerekesszékesek számára a Toyota kerekesszékes e-pullereket is biztosít. Az e-pullerek közül ötven lesz elérhető a sportolók falujában. A Paralimpiai Játékok megnyitóünnepsége alatt további 150 darabot bocsátanak rendelkezésre, hogy a kerekesszékes sportolók könnyen csatlakozhassanak ehhez az egyedülálló eseményhez. Annak érdekében, hogy a paralimpiai faluban méltányos és egyszerű hozzáférést biztosítson ezekhez a személyes mikromobilitási megoldásokhoz, a Toyota a KINTO Share mobilalkalmazáson alapuló megosztott mobilitási szolgáltatásként kínálja őket. Ezeknek a termékeknek a megosztása maximalizálja a paralimpikonok és a személyzet általi használatukat, valamint hatékonyabbá teszi a műveleteket.

A személyi mikromobilitási megoldások mellett a Toyota körülbelül 250 kipufogócső-kibocsátásmentes elektromos akadálymentesített személymozgatót (APM) tesz majd elérhetővé. A járműnek a 2020-as tokiói játékokon elért sikerére építve az új APM-et az inkluzivitás szellemét szem előtt tartva újratervezték és Európában gyártották. A Toyota APM-jeit úgy tervezték, hogy támogassák az összes sportolót, valamint a szervezőket, az önkénteseket és a mozgássérült nézőket, beleértve a kerekesszékeseket is. Az olimpiai és paralimpiai faluban, valamint a helyszíneken a fő jármű szerepét töltik majd be. Ezzel párhuzamosan néhány példány kisebb tárgyakat szállít majd a játékok során keresztül, és többet is sürgősségi segélyszállító járműként fognak kijelölni. Az APM-ek főként a 2024-es párizsi biztonsági zónákon belül működnek majd.

A Toyota emellett 150 kerekesszékkel megközelíthető akkumulátoros elektromos járművet, a Toyota Proace Versót is biztosít az olimpiai és paralimpiai család kerekesszékes tagjainak mobilitása érdekében. A 2024-es párizsi olimpia után minden jármű a párizsi régióban marad, ahol speciális személyszállítási szolgáltatásokat nyújtanak majd kerekesszékesek számára.

Összességében a Toyota 700 személyre szabott, utolsó kilométeres mobilitási terméket, például C+walkS-t, C+walkT-t, kerekesszékes e-pullereket, 250 APM-et, valamint 150 kerekesszék szállítására alkalmas Toyota Proace-t tervez elvinni a játékokra, egyéb mobilitási megoldások mellett. Ily módon a Toyota biztosítja, hogy a sportolók, önkéntesek és szervezők hozzáférjenek az olimpiai és paralimpiai játékokon valaha látott leginkluzívabb és legfenntarthatóbb mobilitási flottához.

Fenntarthatóbb flotta

Összességében a Toyota több mint 2650 elektrifikált személygépjárművet szállít a 2024-es játékokra, amelyek közül 150 kerekesszékkel is használható. A flotta mintegy 60 százaléka zéró kipufogógáz-kibocsátású lesz, beleértve az akkumulátoros elektromos járműveket (BEV) – a Toyota bZ4X-et, a Proace-t és a Proace Versót, valamint a Lexus RZ-t –, illetve az üzemanyagcellás elektromos járműveket (FCEV), amelyeket a Toyota Mirai képvisel.

A 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok ideje alatt a Toyota a Mirai képében 500 hidrogénüzemű hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellt bocsát rendelkezésre, hogy lehetővé tegye a kipufogógáz-kibocsátás nélküli helyváltoztatást az olimpiai és paralimpiai család, a sportolók, a szervezők és az önkéntesek számára. A játékok után mind az 500 jármű csatlakozik a meglévő párizsi hidrogéntaxi-flottához, így az FCEV járművek száma 1500-ra nő majd. A zéró emissziós járművek mellett a Toyota körülbelül 1000 öntöltő hibrid elektromos HEV és plug-in hibrid elektromos járművet is szállít.

Ezenkívül a hivatalos flottát a Toyota KINTO autómegosztó szolgáltatásán keresztül további járművek egészítik ki. Az autómegosztás még nagyobb rugalmasságot biztosít az olimpiai és paralimpiai család számára. Összességében a Toyota célja, hogy a 2024-es párizsi játékokon 50 százalékkal csökkentse a járművek széndioxid-kibocsátását az előző játékokhoz képest. Ezenkívül a Toyota teljes flottájának csaknem 60 százalékát Európában gyártják, ebből 37 százalékát Franciaországban, ami hozzájárul egy fenntartható és helyi forrásból származó olimpiai és paralimpiai játékok víziójához.

Az 500 darab Toyota Mirai FCEV mellett a Toyota olyan speciális alkalmazásokat is kínál, amelyek túlmutatnak a hagyományos autóipari kínálaton. Összességében a Toyota és partnerei akár 10 különböző hidrogénmobilitást használó, többnyire üzemanyagcellás alkalmazás bemutatását tervezik – ez jelentős növekedés a 2020-as tokiói és a 2022-es pekingi téli játékokhoz képest. Az alkalmazások a buszoktól és teherautóktól a hajókig és targoncákig terjednek majd – mindez demonstrálja a potenciált egy hidrogénüzemű társadalom megalkotására.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
A grazi Magna autógyártó és beszállító mintegy 500 munkahelyet szüntet meg – írja az orf.at.   ..
2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....