Mercedes
Közel 23 éve, az 1996-os Párizsi Autószalonon jelent meg az SLK első, R170 nevű nemzedéke, amit a 2004-es második és a 2011-es harmadik követett. A mostani SLC a harmadik generációs SLK átkereszteléséből született a 2016-os modellfrissítés során. Összesen 710 ezer fogyott a sorozatból 23 év alatt.
Pályafutása során az SLK a számos különleges műszaki megoldásáról volt ismert, elég csak az összecsukható kemény tetőre, a gombnyomásra elsötétíthető üvegtetőre valamint a második nemzedék orr-részének a Forma-1-es autók által inspirált dizájnjára gondolni. Kár, hogy a kocsi által nyújtott élmény sosem ért fel a sportos megjelenéssel, egy BMW Z4-et vagy Mazda MX-5-öt mindig jobb volt vezetni.
A Mercedes egy különleges limitált szériával búcsúztatja a típust, a Final Edition nevű változat négyféle benzinmotorral lesz kapható a 156 lóerős 1,6-ostól a 390 lóerős háromliteres V6-ig (AMG 43). A két gyengébb kézi váltóval, a két erősebb kilencfokozatú automata váltóval készül.
A záró szériát a különleges sárga fényezésről lehet majd felismerni, bár lehetőség van a kevésbé feltűnő szürke és fekete fényezés választására is. Ezek a színek azért lettek kiválasztva, mert az első SLK-t is csak ebben a három árnyalatban lehetett megvenni 23 évvel ezelőtt. A fényezésen kívül a Final Edition egyedi lökhárítókat 18 colos felniket és jól felszerelt belső teret kap, az Airscarf nevű, ülésbe integrált nyakfűtő berendezés is széria.