vezetés biztonság

Különben dühbe jövünk…

2020.08.15.

„Ne ingereljétek a franciákat és óvakodjatok a görögöktől! Ők a leghajlamosabbak arra, hogy a volán mögött ülve méregbe guruljanak” – közölte tanácsként olvasóival a legnépszerűbb római napilap, a La Repubblica internetes kiadásának autós rovata. A megjegyzés annak az írásnak a része, melyben a weboldal idézi az európai országok autóvezetőinek vérmérsékletéről készített felmérést. 

A tanulmány szerint tehát érdemes óvakodni a franciák és a görögök felidegesítésétől, mert e két nemzet autósai durrannak be leggyorsabban a volán mögött. A svédek imádnak száguldozni, a hollandok mániákusan szeretnek előzni, a spanyolok pedig nyakra főre nyomják a dudát.

A megállapítások az Ipsos közvéleménykutató-intézet által készített „A felelős vezetés barométere - 2020” elnevezésű felméréséből származnak, amelyben 11 európai ország 12 400 autóvezetőjének viselkedési szokásait elemezték. A megrendelő a VINCI Autoroutes francia közúti üzemeltető cég volt.

Bár elsőre ezek a mondatok túlságosan leegyszerűsítően hangzanak, egy külföldi utazás előtt nem haszontalan megtudni néhány alapvető dolgot a célország autósainak habitusáról.  

Elsőre meghökkentőnek tűnik, de az összesített adatok szerint a megkérdezett járművezetők egyötöde (+ 1% 2019-hez képest) elismerte: pattant már ki a kocsijából első felindulásában, hogy a közlekedési konfliktusát szemtől szemben intézze el a másik sofőrrel. Ebben a lengyelek vezetnek 37 százalékos aránnyal.

A franciák egyötöde vallotta be, hogy kifordul magából, ha az autójába ül (az európai átlag 16 százalék). Egyfajta „Dr. Jekyll és Mr. Hyde” jelenség zajlik le bennük. 

A franciák között vannak a legtöbben (70 százalék az európai 55 százalékos átlaghoz képest), akik kiüvöltenek az autójukból, ha problémájuk támad a forgalomban.

A legveszélyesebben vezető autósok listájának élén viszont a görögök állnak. Egyik rossz szokásuk például, hogy alig néhány centiméter távolságra rátapadnak az előttük haladó járműre. Ez bevallottan a görög sofőrök 47 százalékára jellemző.

A svéd autósok viszont figyelmen kívül hagyják a sebességmérőt, s úgy száguldoznak, hogy közben nem az utat nézik.

A jobbról előzés bajnokai a hollandok, akik nem bírják elviselni, ha valaki cammog előttük.  A válaszadók csaknem fele bevallottan így vezet.

A spanyolok 66 százalékára jellemző, hogy egyik kezüket folyamatosan a dudán tartják. S ha még csak tartanák, de használják is. Spanyolország nagyvárosaiban folyamatos a dudakoncert.

A legfegyelmezettebb és így a legkevésbé veszélyesen autózó sofőrök az angolok.

Ha a teljes felmérést nézzük, valamelyest javult a helyzet a tavalyi évhez viszonyítva. Igaz, hogy a megkérdezettek 88 százaléka elismerte, időről időre túllépi a megengedett maximális sebességet, arányuk mégis 1 százalékkal csökkent 2019-hez viszonyítva.

A követési távolságot a válaszadók 61 százaléka nem tartja be, ami azonban még mindig 3 százalékkal kevesebb a tavalyinál.  

A tanulmány szerint ugyancsak pozitív adat, hogy a közlekedésbiztonsági szempontból veszélyesnek ítélt 14 vezetői magatartás közül csupán kettőben tapasztaltak romlást. Az egyik a menet közbeni mobilhasználat, a másik GPS kezelése vezetés közben. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
- A Budapest fölé érkezett  zivatarlánc miatt jelentős késések várhatók a Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....
2024.05.21
Május 24-26. között idei első aszfaltos versenyén, a II. Hell Diósgyőr Rallye-n áll rajthoz Turán....
2024.05.21
Még kézzel építették az első Nissan Silviákat, és azok is leginkább Japánon belül maradtak. ..
2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....
2024.05.21
A Singapore Airlines szerint egy ember meghalt, és több mint 30-an megsérültek a súlyos....
2024.05.21
A győri rendőrök az állampolgárok segítségét kérik egy közlekedési bűncselekmény ismeretlen....
2024.05.21
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.21
Az elektromos autózás immár nem a jövő, hanem a jelen: ezt bizonyítja Szolnok, ahol újabb....