zöldautó
Kukás kocsi és luxusautó is szerepel a kínálatban Forrás: Lunaz
Forma 1-es pilóták és ralimatadorok gyakran alapítanak istállót, melyekben igazi telivér ménesek születnek. Ilyen volt Jack Brabham és Bruce McLaren, de a ralilegenda Sebastien Loeb és a túraautóbajnok Michelisz Norbert is csapatot, sőt autóépítőműhelyt alapított.
Az már ritkább, hogy más sportágak sztárjai, különösen futballisták szálljanak be kocsiépítő cégekbe. Hát most ez is megtörtént.
Beckham elektromos Rolls-Royce Phantomot tankol Forrás: Lunaz
Arcát adta egy vietnami cégnek
David Beckham 10 százalékos részesedést vett a klasszikus és drága benzines autókat villamoshajtásúvá alakító és Forma 1-es szakembereket is foglalkoztató angol Lunaz cégben. A veterán focista járműipari kapcsolata már korábban megkezdődött, tavaly arcát adta egy vietnami autógyártónak és meg is jelent a párizsi nemzetközi szalonon tartott premieren, ahol a VinFest márka a vietnami szépségkirálynő társaságában mutatta be legújabb modelljeit, az 5-ös és X5-ös BMW alapjaira épülő Lux A2.0 szedánt és Lux AS2.0 SUV-t.
Nem kap, hanem ad
Legújabb járműipari kapcsolatában szerepet váltott, mert nem kap, hanem pénzt ad egy sikeres vállalkozásba, mely drága és klasszikus autókat villamosít. A Lunaz cég alapítója szervezte be: David Lorenz, mostanság növeli cégének kapacitását az angliai Silverstone Technology Cluster területén, mert már olyan sok a megrendelése. Eddig több Rolls-Royce, Range Rover, Jaguar, Bentley Continental Flying Spur modellt villamosítottak.
Vilamosított klasszikusok Forrás: Lunaz
Profilszélesítés
A Lunaz Group három ágazatának egyike a Lunaz Design klasszikus autókat újít fel és villamosít. A Lunaz Applied Technologies flottákkal foglalkozik, míg a Lunaz Powertrain készíti a saját fejlesztésű moduláris hajtásláncokat, jelenleg már teherautókhoz, kommunális járművekhez, többek között kukáskocsikhoz és buszokhoz is. A Lunaz 2024-ig ötszáz új mérnökképesítésű munkatársat vesz fel.
A brit cég elektromos művei Forrás: Lunaz
Cápa EV
A legújabb átalakító műtétet egy isteni darabbal, a legendás Citroën ID, vagyis Idea modellen végezték. Az 1955-ös autó már a megjelenésekor igazolta öröklétét, hiszen olyan forradalmi újításokat alkalmaztak építésekor, mint a légrugózás, melynek szabadalmát a Rolls-Royce is a francia márkától vette meg, ez kis táblákon is jelölték a bit drágaságokon.
Cápa EV, avagy Citroen ID Forrás: Electrogenic
Nagyobb pakk
A gyönyörű cápaformájú karosszéria maradt, ahogy az egyküllős kormánykerék is, kidobták a benzinmotort, de sok műszaki megoldás, így a fronthajtás, a hidropneumatikus rugózás és félautomata váltó megmaradt.
Hyper 9-es jelzésű, kefe nélküli, 120 kilowattos teljesítményű villanymotorját 48,5 kWh-s akkumulátor táplálja, ezzel egy töltéssel 225 kilométernyi a hatótávolsága. A pakk maximális töltési sebessége 29 kW, ami két órás tankolást jelent. A drágább változat kap egy második akku-modult, amivel már 320 kilométernyi útra képes.
Maradt az egyküllős kormány Forrás: Electrogenic
Elektromos pumpával
Az átalakító brit Electrogenic cég a hidropneumatikus rugórendszer működéséhez új elektromos szivattyút épített be. Az igényes restaurálás és átépítés összege közel húszmillió forintnyi font.
Korábbi megbízatásuk jóval drágább volt: egy 1961-es Rolls-Royce Phantom kapott XXI. századi technikát, a Lunaz által átalakított klasszikus ára 400 ezer font, a Silver Cloud 350 ezer angol font volt.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!