WRC
A Mexikó-rali második napján rögzült az erősorrend, az élen még az időkülönbségek sem nagyon változtak. Kris Meeke magabiztosan vezetett a Citroën C3 WRC-vel, körülbelül 20 másodperc hátrányban követte őt Sebastien Ogier a Ford Fiestával.
A különbség azért nőtt meg a nap végére 33,4 másodpercre, mert a francia az utolsó előtti gyorsaságin, a 13-ason megpördült egy lejtős, lassú tempójú hajtűkanyarban. A Red Bull festésű versenyautó nem sérült meg, de jelentős időhátrányt szenvedett a négyszeres világbajnok.
Ha ez nem történt volna meg, csökkentette volna hátrányát Meeke-kel szemben, annak ellenére is, hogy lágyabb gumikon autózott a szombati pályákon, ami azt jelentette, hogy jobban elkoptak a barázdák az abroncsokon a nap végére. Igaz, Meeke-nek sem volt problémamentes a délutánja, mert az utolsó két szuperspeciálon lassú defekt volt az egyik hátsó gumijában.
„A kellemes délelőtt után tudtuk, hogy a délután lesz a döntő, mivel keményebb gumit választottunk, mint a riválisaink. Ragaszkodtam hozzá, és végül jó döntésnek bizonyult, a leghosszabb szakaszon el tudtam húzni tőlük. Most egy egészséges előnnyel várjuk az utolsó napot, de nem szabad elbízni magunkat, mert még nem nyertünk. Örülök, hogy végre megmutathattuk a C3 WRC-ben rejlő potenciált, tudtam, hogy jó munkát végeztünk a fejlesztésénél. annak is örülök, hogy normál versenykörülmények között, a rajtsorrendet nem említve is gyorsabb tudtam lenni Sebastien Ogier-nél” – nyilatkozta Kris Meeke.
Ogier állítása szerint nem nyomta annyira a gázt, amennyire lehetett volna, mert a fő célja nem a győzelem, hanem hogy sok pontot gyűjtsön. Ha ebben a pozícióban végez vasárnap délután, így is átveszi a vezetést a világbajnokságon.
Thierry Neuville jobban megszenvedett a lágy gumik kopásától, mint Ogier, ennek ellenére könnyedén tartotta a harmadik helyet, bár a hátránya 39,5 másodpercre nőtt Ogier-hez képest.
Ott Tanak továbbra is a negyedik helyen áll, ha vasárnap is itt fejezi be a versenyt, akkor idén először nem állhat majd fel a dobogóra. Az észt szombat délelőtt nem igazán találta a ritmust, de délutánra változtatott az autó beállításain, amitől feljavult a teljesítménye, még egy szakaszgyőzelem is összejött neki.
A Hyundai-os Hayden Paddont szintén a gumikopás lassította szombat délután, ennek ellenére a két Toyotát azért maga mögött tudta tartani az ötödik helyen.
A világbajnokságot vezető Jari-Matti Latvala nehézségei folytatódtak szombaton is, a finn már bevallottan úgy tekint a Mexikó-ralira, mint egy hosszú tesztre. Az első nap a túlmelegedő motor miatt több mint két percet vesztett, azóta pedig a motorbeállításokkal és a gumikkal kísérleteznek, hogy a szezon többi murvás versenyére felkészültebben érkezzenek majd meg.
Latvala mögött a hetedik helyen csapattársa, Juho Hänninen áll, aki nem csak az autó gyengeségével, hanem a saját betegségével is meg kellett, hogy küzdjön szombaton. A lázasan versenyző finn gyengeségre panaszkodott délelőtt, de délutánra szerencsére jobban lett.
Hänninen mögött 45 másodperccel a nyolcadik helyen Dani Sordo áll a harmadik Hyundai-jal. A spanyol szakaszgyőzelmet is szerzett szombat délelőtt, de a pénteki műszaki hiba miatt még úgy is jelentős a hátránya, hogy a szervezők visszavonták tőle azt a 10 perces büntetést, amit a pénteki speciál szakasz kihagyása miatt osztottak rá.
Elfyn Evans az utolsó WRC pilóta, a brit pilóta versenyét az pecsételte meg, hogy az első gyorsasági előtt ki kellett cserélni a motort a Ford Fiestájában, amiért 5 perces büntetést kapott.
Az összetett állás 16 gyorsasági után:
1 |
Kris Meeke, P.Nagle |
Citroën Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
2ó46p13.9s |
2 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
33.4s |
3 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
1p12.9s |
4 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
2p12.7s |
5 |
Hayden Paddon, J.Kennard |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
3p26.1s |
6 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
4p32.5s |
7 |
Juho Hanninen, K.Lindstrom |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
4p33.2s |
8 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
8p23.8s |
9 |
Dani Sordo, M.Marti |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
8p24.6s |
10 |
Pontus Tidemand, J.Andersson |
Skoda Motorsport |
Skoda |
9p26.1s |