WRC

Kris Meeke növelte előnyét a Mexikó-ralin

2017.03.12.

A Citroën versenyzője két nap után több mint fél perccel vezet a fordos Sebastien Ogier előtt, a harmadik helyen továbbra is Thierry Neuville áll a Hyundai-jal.

A Mexikó-rali második napján rögzült az erősorrend, az élen még az időkülönbségek sem nagyon változtak. Kris Meeke magabiztosan vezetett a Citroën C3 WRC-vel, körülbelül 20 másodperc hátrányban követte őt Sebastien Ogier a Ford Fiestával.

A különbség azért nőtt meg a nap végére 33,4 másodpercre, mert a francia az utolsó előtti gyorsaságin, a 13-ason megpördült egy lejtős, lassú tempójú hajtűkanyarban. A Red Bull festésű versenyautó nem sérült meg, de jelentős időhátrányt szenvedett a négyszeres világbajnok.

Ha ez nem történt volna meg, csökkentette volna hátrányát Meeke-kel szemben, annak ellenére is, hogy lágyabb gumikon autózott a szombati pályákon, ami azt jelentette, hogy jobban elkoptak a barázdák az abroncsokon a nap végére. Igaz, Meeke-nek sem volt problémamentes a délutánja, mert az utolsó két szuperspeciálon lassú defekt volt az egyik hátsó gumijában.

 „A kellemes délelőtt után tudtuk, hogy a délután lesz a döntő, mivel keményebb gumit választottunk, mint a riválisaink. Ragaszkodtam hozzá, és végül jó döntésnek bizonyult, a leghosszabb szakaszon el tudtam húzni tőlük. Most egy egészséges előnnyel várjuk az utolsó napot, de nem szabad elbízni magunkat, mert még nem nyertünk. Örülök, hogy végre megmutathattuk a C3 WRC-ben rejlő potenciált, tudtam, hogy jó munkát végeztünk a fejlesztésénél. annak is örülök, hogy normál versenykörülmények között, a rajtsorrendet nem említve is gyorsabb tudtam lenni Sebastien Ogier-nél” – nyilatkozta Kris Meeke.

Ogier állítása szerint nem nyomta annyira a gázt, amennyire lehetett volna, mert a fő célja nem a győzelem, hanem hogy sok pontot gyűjtsön. Ha ebben a pozícióban végez vasárnap délután, így is átveszi a vezetést a világbajnokságon.

Thierry Neuville jobban megszenvedett a lágy gumik kopásától, mint Ogier, ennek ellenére könnyedén tartotta a harmadik helyet, bár a hátránya 39,5 másodpercre nőtt Ogier-hez képest.

Ott Tanak továbbra is a negyedik helyen áll, ha vasárnap is itt fejezi be a versenyt, akkor idén először nem állhat majd fel a dobogóra. Az észt szombat délelőtt nem igazán találta a ritmust, de délutánra változtatott az autó beállításain, amitől feljavult a teljesítménye, még egy szakaszgyőzelem is összejött neki.

A Hyundai-os Hayden Paddont szintén a gumikopás lassította szombat délután, ennek ellenére a két Toyotát azért maga mögött tudta tartani az ötödik helyen.

A világbajnokságot vezető Jari-Matti Latvala nehézségei folytatódtak szombaton is, a finn már bevallottan úgy tekint a Mexikó-ralira, mint egy hosszú tesztre. Az első nap a túlmelegedő motor miatt több mint két percet vesztett, azóta pedig a motorbeállításokkal és a gumikkal kísérleteznek, hogy a szezon többi murvás versenyére felkészültebben érkezzenek majd meg.

Latvala mögött a hetedik helyen csapattársa, Juho Hänninen áll, aki nem csak az autó gyengeségével, hanem a saját betegségével is meg kellett, hogy küzdjön szombaton. A lázasan versenyző finn gyengeségre panaszkodott délelőtt, de délutánra szerencsére jobban lett.

Hänninen mögött 45 másodperccel a nyolcadik helyen Dani Sordo áll a harmadik Hyundai-jal. A spanyol szakaszgyőzelmet is szerzett szombat délelőtt, de a pénteki műszaki hiba miatt még úgy is jelentős a hátránya, hogy a szervezők visszavonták tőle azt a 10 perces büntetést, amit a pénteki speciál szakasz kihagyása miatt osztottak rá.

Elfyn Evans az utolsó WRC pilóta, a brit pilóta versenyét az pecsételte meg, hogy az első gyorsasági előtt ki kellett cserélni a motort a Ford Fiestájában, amiért 5 perces büntetést kapott.

Az összetett állás 16 gyorsasági után:

1

Kris Meeke, P.Nagle

Citroën Total Abu Dhabi WRT

Citroen

2ó46p13.9s

2

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport World Rally Team

Ford

33.4s

3

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Motorsport

Hyundai

1p12.9s

4

Ott Tanak, M.Jarveoja

M-Sport World Rally Team

Ford

2p12.7s

5

Hayden Paddon, J.Kennard

Hyundai Motorsport

Hyundai

3p26.1s

6

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRC

Toyota

4p32.5s

7

Juho Hanninen, K.Lindstrom

Toyota Gazoo Racing WRC

Toyota

4p33.2s

8

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport World Rally Team

Ford

8p23.8s

9

Dani Sordo, M.Marti

Hyundai Motorsport

Hyundai

8p24.6s

10

Pontus Tidemand, J.Andersson

Skoda Motorsport

Skoda

9p26.1s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....