Közúti fuvarozás

Közúti fuvarozók: Franciaország ellen is kötelezettségszegési eljárást indít az Európai Bizottság

2016.06.17.

Németország után Franciaország ellen is kötelezettségszegési eljárást indít az Európai Bizottság (EB) egyebek között a minimálbér vagy a kiküldetési szabályok nemzetközi közúti szállításra történő kiterjesztése miatt, mert azok aránytalan adminisztratív terheket rónak a fuvarozó cégekre - mondta a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szóvivője az M1 aktuális csatornán pénteken.

Árvay Tivadar tájékoztatása szerint a Franciaország elleni kötelezettségszegési eljárás első lépcsőjeként a bizottság felszólító levelet küldött az illetékes hatóságoknak az úgynevezett Macron-törvénnyel kapcsolatban megfogalmazott aggályok eloszlatására. A német hatóságoknak pedig kiegészítő felszólító levelet küldtek, mindkét ország protekcionista intézkedései ellentétesek az áruk és szolgáltatások szabad áralmásának elvével - mondta. Kiemelte: a fuvarozók azt szorgalmazzák, hogy az ügy az Európai Bíróság elé kerüljön, és érdemi, az európai jogba illeszthető döntés szülessen. Az unió szellemiségével ellentétes intézkedéseket "jó eséllyel" megakadályozzák az uniós intézmények - vélekedett a szóvivő.

Brüsszeli demonstráció - fotó: euronews.com

A héten Brüsszelben demonstrált 11 uniós tagállam fuvarozói érdekképviselete, köztük az MKFE - emlékeztetett. Ezt megelőzően május végén közös tiltakozó levelet juttattak el országaik francia nagykövetségeinek, és bizottsági képviseleteinek, amelyben a német és francia minimálbér, továbbá a kiküldetési irányelv a fuvarozókat hátrányosan érintő módosítása ellen tiltakoztak, mert az intézkedések erősen korlátozzák az áruk unión belüli szabad áramlását. A levélben kérték a Németország ellen korábban indult kötelezettségszegési eljárás felgyorsítását is - tette hozzá. Az érintett 11 tagállam közlekedési minisztere is jelezte már a problémát az EB-nek.

A kiküldetési irányelv ágazati alkalmazása életszerűtlen, mivel a fuvarozó nem kiküldetésben dolgozik az adott országban, hanem az áruszállítási tevékenységének elengedhetetlen része különböző országok érintése - húzta alá. Kitért arra is, hogy a magyar gépkocsivezetők bére nincs elszakadva a nyugat-európai kollégáik bérétől, átlagosan félmillió forintos havi bért vihetnek haza. A cégekre és a gépjárművekre pedig egységes európai szabályozás érvényes.

A fuvarozói alágazat Magyarországon a GDP 6 százalékát adja, ami lehetne 10 százalék is - mondta. A magyar fuvarozók a 2004-es uniós csatlakozás óta megháromszorozták a piacaikat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.01
Hazánk nemcsak összeszerelő ország, hanem kreatív munkával is teremt értéket. A Moholy-Nagy....
2024.06.01
A Rába Járműipari Holding Nyrt. 2024 első negyedévében 191 millió forint nettó veszteséget ért el a....
2024.06.01
Az új SUV heves vitákat generált.   ..
2024.06.01
1899. június 1-jén alapította meg kilenc tekintélyes olasz férfiú a torinói Caffé Burello....
2024.06.01
Különleges vezetéstechnikai képzésnek adott otthont a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ (ROKK....
2024.06.01
Az uniós szabályozás ellehetetleníti az ikonikus autókat – panaszkodnak a gyártók. Ezúttal a....
2024.06.01
Két autó között akart előre furakodni, de nem jött össze a kockázatos manőver. ..
2024.06.01
A Kirchhoff Hungaria Kft. beruházáshoz 920 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott. ..
2024.06.01
Több európai országban tizenhárom gyanúsítottat állítottak elő csalás, okmányhamisítás és pénzmosás....
2024.06.01
A japán cég 26 milliárd forintos beruházásának nem csak helyi, és nem is csak magyar, hanem komoly....