járműipar
A kötet tanulmányainak szerzői a győri egyetem Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskolájának doktoranduszai. A könyvet a XXII. Akadémiai Nap rendezvényeként mutatta be Fekete Dávid szerkesztő, a kutatási program vezetője és dr. Hanula Barna, a Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja.
A kötetet Hanula Barna mutatta be.
Fekete Dávid elmondta, kutatótársai felkeresték a járműipari központokat, interjúkat készítettek az ottani vezetőkkel és tapasztalataikat vetették papírra. Tizenkilenc járműipari központban jártak, egyebek mellett Németországban, Franciaországban, Angliában, Romániában és Szlovákiában.
Olyan széles együttműködési formával, mint ami a győri térség járműiparát jellemzi, sehol sem találkoztak a kollégáim – mondta el a kötet szerkesztője, aki hangsúlyozta azt is, sok jó tapasztalattal találkoztak, ezeket igyekeznek Győrben is hasznosítani, hogy a térségünk a következő évtizedekben is fejlődési pályán tudjon maradni.
Az angol nyelvű kötetről a szerkesztő elmondta, abban válogatott tanulmányok kaptak helyet, amelyben a szerzők elsősorban a gazdaságfejlesztési eszközöket vizsgálják, mint az ipari parkok telepítése és az innovációs intézmények tevékenysége.
A kötetet Hanula Barna, a Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja méltatta. Egyebek mellett kifejtette, Győr szerencsés helyzetben van, mert a Rába ipari kultúrájára rátelepült az Audi.
Sokan kérdezik tőlem, nem áll-e egy lábon Győr a járműipar miatt? – tette fel a kérdést Hanula Barna. Válaszában elmondta, egyáltalán nem, mivel manapság a járműipar komplex iparággá vált, az autókban például negyven százalékot tesz ki az elektronika és a szoftver, s egy személygépkocsiban több programsor van, mint egy repülőgépben.