Forma-1
Az időmérővel ellentétben száraz időjárás vára a versenyzőket a sanghaji pályán vasárnap. Az élről induló Hamilton ismét jól kapta el a rajtot, és könnyen megtartott az első helyet, mögötte azonban sok helycsere történt az első kanyarig. Sebastian Vettel megelőzte Daniel Ricciardót, és feljött másodiknak, mögé pedig a szintén remekül rajtoló Fernando Alonso kapaszkodott fel. A rajt nagy vesztese Nico Rosberg volt, aki a hetedik helyre csúszott vissza, mert még a mezőny legjobb rajtját produkáló Felipe Massa is megelőzte. A Williams brazilja hihetetlen tempóval lőtt ki a zöld jelzésre, olyan gyorsan termett Alonso mellett, hogy a spanyol nem is számított rá, és összeértek a kerekeik. Szintén koccant a rajtnál a másik Williams, Valtteri Bottas autója Rosberg Mercedesével ért össze, kisebb csoda, hogy egyik ütközés miatt sem kellett senkinek sem föladni a futamot.
Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Massa, Rosberg, Hülkenberg, Grosjean, Bottas, Räikkönen sorrendben haladt az élmezőny az első kör végén. Rosberg hamar megkezdte a felzárkózást, bár hátráltatta, hogy nem működött az autójában a telemetria (ezért a legfontosabb adatokat rádión kellett bediktálnia a mérnököknek), ráadásul vesztett egy kis leszorítóerőt, amikor gumidarab ragadt az első szárnyába. Hamilton könnyedén, körönként egy másodperces előnnyel húzott el az élen, a rádióüzenetek alapján egyedül neki nem volt komoly gondja a gumik szemcsésedésével, bár egyszer így is elfékezte magát, és kicsúszott.
Alonso az első kerékcserék után jött fel mögé másodiknak, amikor Vettelt a bokszban előzte meg. Rosbergnek a felzárkózás közben Vettellel gyűlt meg leginkább a baja, akivel szép csatát mutattak be a nézők nagy örömére, bár komoly esélye nem volt ellene a négyszeres világbajnoknak. Rosberg a 42. körben Alonsót már könnyedén hagyta ott az egyenesben, és feljött másodiknak. "Az egész hétvége szörnyen alakult számomra" – mondta Rosberg a futam után. "Ezért nagyon elégedett vagyok a második hellyel."
Fernando Alonso idén először állt a dobogóra, úgy nyilatkozott, hogy lökést fog adni a csapatnak a jó eredmény. „Jó hétvége volt, versenyképesebbek lettünk. A dobogó szép meglepetés, elégedett vagyok. Nem úgy indul a szezonunk, ahogy kellett volna, de harcban állunk a világbajnokságért” – nyilatkozta.
Érdekes momentum volt, amikor Vettelt ismét arra utasították, hogy engedje el csapattársát. Rádión azt mondták neki, hogy Ricciardo más taktikán van, de ez végül nem bizonyult igaznak. A négyszeres világbajnok láthatóan nem akarta elengedni az ausztrált, de végül vagy meggondolta magát, vagy egy hiba miatt került mégis mögé. a futam után a négyszeres világbajnok állította, az előbbi történt. „Nem lett volna értelme feltartani. Sokkal gyorsabb volt, el kellett engednem.”
Ricciardo nem olyan biztos benne, hogy szándékosan húzódott le előle csapattársa. „Nem tudom, nem vagyok biztos benne. Vagy szerencsém volt, vagy helyet hagyott nekem, de végül sikerült megelőznöm. Mindenki a saját csapattársa teljesítményét figyeli, és biztos vagyok benne, hogy Seb nem elégedett a mai eredményével. Ettől még nem fog olyan helyzet kialakulni, hogy nem fog hozzám szólni. Biztos vagyok benne, hogy továbbra is fogunk beszélgetni. Keményebben fog dolgozni, hogy rájöjjön, hol javulhatna a következő alkalomra. De én sem fogok pihenni…” – nyilatkozta a mindig mosolygó ausztrál.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner Vettel mellé állt a futam után. „Nyilvánvalóan félreállt az útból, és elengedte a csapattársát. Megcseréltük az autók sorrendjét azon a ponton, mert azt vizsgáltuk, hogy nem jobb-e átállni a három kiállásos stratégiára a verseny vége szempontjából, mert akkor még két etapban tehettük volna fel friss opciós gumit. De aztán a távolságok nem nőttek meg a kellő mértékben, vagy más miatt, de végül a két kiállás volt a jobb választás. Fontos tudnunk, hogy Seb miért küszködött, miért nem volt olyan gyors ma, mint Daniel. Nem érezte úgy az autót, ahogy szüksége lett volna rá. Nem tudja úgy olvasni az autó és a gumik jelzéseit, ahogy régebben tette” –tette hozzá.
Hamilton végül fölényesen, 18,6 másodperc előnnyel nyerte a verseny, de láthatóan nem adott ki magából minden, mert ő fogyasztotta a legkevesebb benzint. "El sem hiszem, hogy mennyire lenyűgözően ment az autó" - mondta arra utalva, hogy a pénteki edzések után felforgatták a beállításait, melyeket a futamon tudott először kipróbálni száraz pályán. "Mindez bizonyítja, hogy mennyire keményen dolgozott mindenki."
Hamilton a három győzelme ellenére négy ponttal még mindig csapattársa mögött áll a világbajnokságban.
Kínai Nagydíj, végeredmény:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:36:52.810s
2. Nico Rosberg Mercedes +18.686s
3. Fernando Alonso Ferrari +25.765s
4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +26.978s
5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +51.012s
6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +57.581s
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +58.145s
8. Kimi Raikkonen Ferrari +1:23.990s
9. Sergio Perez Force India-Mercedes +1:26.489s
10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1 kör
11. Jenson Button McLaren-Mercedes +1 kör
12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +1 kör
13. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1 kör
14. Pastor Maldonado Lotus-Renault +1 kör
15. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kör
16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1 kör
17. Kamui Kobayashi Caterham-Renault +1 kör
18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari +1 kör
19. Max Chilton Marussia-Ferrari +2 kör
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault +2 kör
Kiesők:
Romain Grosjean Lotus-Renault 27 laps
Adrian Sutil Sauber-Ferrari 4 laps
A világbajnokság állása:
1. Nico Rosberg 79 pont
2. Lewis Hamilton 75
3. Fernando Alonso 41
4. Nico Hulkenberg 36
5. Sebastian Vettel 33
6. Daniel Ricciardo 24
7. Valtteri Bottas 24
8. Jenson Button 23
9. Kevin Magnussen 20
10. Sergio Perez 18
11. Felipe Massa 12
12. Kimi Raikkonen 11
13. Jean-Eric Vergne 4
14. Daniil Kvyat 4
Konstruktőrök:
1. Mercedes 154 pont
2. Red Bull-Renault 57
3. Force India-Mercedes 54
4. Ferrari 52
5. McLaren-Mercedes 43
6. Williams-Mercedes 36
7. Toro Rosso-Renault 8
8. Lotus-Renault 0
9. Sauber-Ferrari 0
10. Marussia-Ferrari 0
11. Caterham-Renault 0