hibrid autó
A Londoni Közlekedési Vállalat (Transport of London) által támogatott projekt lényege, hogy a kiválasztott tesztelők 12 hónapon át 20 darab új plug-in hibrid (PHEV) járművet használnak, amelyek a városi útszakaszok nagy részén tisztán elektromos hajtással is közlekednek, miközben felhasználóik árut szállítanak, vagy karbantartási munkákat végeznek.
Londonban a haszongépjárművek 280 000 fuvart, azaz közel 13 millió kilométert teljesítenek egy-egy tipikus hétköznapon. E munka 75 százalékát a csúcsforgalom idején végzik a kisáruszállítók, és ilyenkor London belvárosában óránként több mint 7000 ilyen jármű közlekedik.
A Ford 20 darab PHEV Transitot biztosít egy sor különféle helyi haszongépjármű-flottaüzemeltető – köztük a Londoni Közlekedési Vállalat – számára, hogy kiderüljön, milyen mértékben járulnak hozzá az ilyen autók a légszennyezés csökkentéséhez, és hogyan javítják a flottaüzemeltetők gazdasági mutatóit a zsúfolt nagyvárosi forgalomban.
A londoni kísérlethez szánt Transit Custom PHEV modelleket kifejezetten arra tervezték, hogy tisztán elektromos hajtással, nulla károsanyag-kibocsátással tehessék meg a városi utak nagy részét, a hosszabb távú fuvarok során pedig takarékos belsőégésű motorjuk hajtja az autókat. A Ford az első tömeggyártó, amely PHEV-technológiát kínál az áruszállító-piac ezen szegmensében. A 20 darab Transit Custom PHEV modellből álló kísérleti flotta kifejlesztését 4,7 millió angol fonttal támogatta a Fejlett Hajtásmód Központ.
A tesztautó-flottát úgy osztják szét, hogy a felhasználók között minden olyan tipikus vállalkozás szerepeljen, amelyek a városi forgalomban végzik napi munkájukat. A tesztautókban a Ford telematikai rendszere gyűjt majd adatokat a járművek működtetéséről és környezeti teljesítményéről, s az információk feldolgozása után érthetőbbé válik, hogyan használhatók ki maximálisan az elektromos hajtás előnyei.