Kína
Sokan megjósolták, hogy a kínai autóipar hamarosan komoly veszélyt jelenthet az európaira, de talán senki sem gondolta, hogy ilyen szintű lerohanásra készülnek. Kína épp a napokban vette át Japán első helyét a legnagyobb autó exportálói között, pedig csak most kezdtek bele a terjeszkedésbe. Kína az utóbbi napokban indította el hatalmas teherhajóit Európa felé, amiken darabonként 4000 villanyautó csücsül. Ugyanakkor Pekingben mégis úgy érzik, hogy itt az idő közbelépni és visszafogni a nemzeti villanyautó gyártók terjeszkedését, jelenti a Financial Times.
Xin Guobin, az ipari és számítástechnikai miniszterhelyettes elmondta, hogy túltolták a fejlesztések és projektek mennyiségét, és korántsem biztos, hogy annyi új termékre van szüksége a piacoknak, mint amennyit épp rájuk zúdítanak. Ráadásul a miniszter azt is hozzátette, hogy értesült néhány versenyellenes cselekményről is, amit a kínai autógyártók követtek el. Fennáll a veszélye, hogy hamarosan annyira túltelített lesz az elektromos autók piaca, hogy az kedvezőtlen árharcba sodorna minden szereplőt. Jelenleg is épp ez történik: az új szereplők aránytalanul lent tartják az árakat, hogy így próbálják nehéz helyzetbe hozni a versenytársakat, noha ez sokáig nem lesz fenntartható.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!