Hyundai

Kihaló faj, de miért? Hyundai i20 teszt

2021.08.10.

Már-már klisének mondható, hogy a kisautók haláláról beszélünk. Várhatóan még néhány éven át lesznek szinte minden jelentős volumengyártó kínálatában megtalálhatóak, utána legfeljebb elektromos verzióban, az is nagyon drágán. Ezt észben tartva meglepő felüdülés egy ilyen régimódian igazi kisautót vezetni.

A korábbi i20 is jó autó volt, de hiányzott belőle a menőség faktor. Az új modell ránézésre egyáltalán nincs híján ennek, jó ránézni, a sportos, manapság menő éles vonalak és tesztautónk esetében a kék fényezés egyértelműen vonzóvá teszik, sok versenytársánál egyszerűen szebb autó.

Az i20-at négy féle felszereltségi szinttel árulják, az alap Entry néven fut, listaáron 4,4 millió forintért, de ezt inkább kerülni érdemes, túl sok nagyon is fontos dolog hiányzik belőle. A következő szint, a Life 5,05 millióba kerül kedvezmények előtt, ebben már van klíma, rádió, Bluetooth csatlakozás és egyéb hasznos funkciók. Ami a funkciókat illeti, sok jóval drágább autó megirigyelhetné az i20 infotainmentjének a kezelhetőségét, ráadásul azonnal, vezeték nélkül tükrözi a telefont, ami egy ilyen kisautóban manapság is kellemes meglepetés.

Az autó belseje tágas, nehéz benne hibát találni, sokkal több hely van benne, mint gondolná az ember. Egyedül az zavaró, hogy semmilyen támasztása nincs a kesztyűtartónak, gyakorlatilag "kiesik" a helyéről, ha kinyitjuk.

Ezen felül a Life széria egyetlen problémája, hogy a belépő szinthez hasonlóan kizárólag az 1.2-es MPi motorral választható, ami 84 lóerőt teljesít.

Mi is ezt a motort teszteltük, de az eggyel magasabb, Comfort felszereltséggel, amihez már választhatunk a szívó helyett ezer köbcentis turbós motort, akár mild-hibrid rendszerrel is. A lista teteje a Premium széria, amibe néhány extrát kiválasztva gyakorlatilag egy 2021-es szinten is minden aktuális technológiával felszerelt autót kapunk, de ez MPi motorral is majdnem 6 millió forint.

A Comfort felszereltség kevés kompromisszummal jár, nem érezni az autóban, hogy mindenképp a legmagasabb felszereltséget kellene választani, ami 450.000 forint felárat jelentene. Hiányzik a kartámasz, amit 30.000 forintért vásárolhatunk meg extraként, valamint elférne még benne az automata klíma, aminek az ára 100.000 forint. 130.000 forint ráköltésével szinte minden manapság elvárható felszereltséget megtalálunk az autóban.

Az i20-nak egy racionális vásárlókkal teli világban nagyon jól kéne teljesítenie. Hogy szintén új modellel hasonlítsuk, nézzük a Volkswagen Polo nemrég bemutatott modelljét: A Life széria a tőlünk nyugatra a választék közepe szokott lenni, de Magyarországon gyakran nem mutatják be a legalacsonyabb felszereltségű belépő szériákat. Ennek oka egyébként minden bizonnyal a magyar piacon elérhető alacsony profitok, amik különösen egy fapados autó esetében fájdalmasan alacsonyak.

Így logikus lehet a Life Polo-t a Comfort i20-szal hasonlítani, itt pedig egyértelműen nyernek a koreaiak: a Polo 95 lóerős TSI motorral 6,32 millió forint, az i20 hasonló, de 100 lóerős motorral pedig 5,85 millió. Egy hasonló Ford Fiesta, ami még csak nem is új modell, hasonló felszereltséggel és motorral majdnem 6 millió forint, de a Renault Clio is több százezer forinttal drágább, nem beszélve a Peugeot 208-ról, amia mi 6,5 milliónál is drágább.

Persze nem tudhatjuk, a kedvezmények után hogy alakulnak az árak, de ha feltételezzük, hogy hasonló kedvezményszintekkel dolgoznak a többiek is, az i20 a ma forgalmazott kisautók között mindenképpen az egyik legjobb ár-érték arányú kocsi.

A kisautók haláláról régóta írunk mi is, az alacsony profit és az SUV-mánia sajnos ezt a szegmenst bántotta az egyik legjobban, már ami a még létező szegmenseket illeti. Sajnos szívesebben választunk kicsit drágább, de magasabban ülő autókat, a gyártók pedig örömmel szolgálják ki és erősítik is ezt az igényt, mivel ők is jobban járnak a nap végén.

Pont ezért öröm az ilyen autóban ülni, ami visszahozza a kisautók egyszerű sportosságát, nem akar több lenni, mint ami. Reméljük, még sok hasonló és egyre jobb i20 követi majd a jelenlegit.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.14
Új sorhatost vezetni 2025-ben olyan élmény, mint egy régen megkedvelt és nehezen beszerezhető ízt....
2025.02.14
Közlekedéstörténeti pillanat: forgalomba állítják az új magyar elektromos buszt! A magyar-cseh....
2025.02.14
A Porsche folytatja megszorító programját, és 2029-ig 1900 munkahelyet szüntet meg Németországban.....
2025.02.14
Azt gondolnánk, hogy az autóépítés nagyon drága dolog. Egy vietnámi Youtuber-csapat azonban inkább....
2025.02.14
A gyártó 2025-ös előrejelzései alapján a váltás "jelentős további kiadásokat" fog eredményezni. ..
2025.02.14
A finiséhez érkezett az általános felvételi eljárás, február 15-ig, szombatig lehet jelentkezni a....
2025.02.14
A VOLÁN Egyesülés – az Építési és Közlekedési Minisztérium, valamint a KTI Magyar....
2025.02.14
Az európai szintű közlekedésbiztonsági ellenőrzés elsősorban a tehergépjárművek és autóbuszok,....
2025.02.14
A Lexus NX SUV új változata azoknak szól, akik a megszokottól eltérő kalandokra vágynak: a....
2025.02.14
Meglepő keresztségek, melyekkel tesztelheti általános műveltségét is.   ..