EuroNCAP

Két új törésteszt az Euro NCAP-től

2017.04.17.

A BMW 5-ös 5 csillagot, a Fiat Doblo 3 csillagot kapott a független szervezettől.

A BMW 5-ös az idei év egyik legjobb eredményét produkálta: a felnőtt utasok védelmére 91, a gyerek utasokéra 85 százalékot kapott, viszont a vezetéstámogató rendszerekre kapott 59 százalékot biztos, hogy csalódásként értékelik majd Münchenben.

Az Euro NCAP szerint a térdlégzsákok lassan nyíltak ki, ami a vezető lábát nagyobb veszélynek teszi ki a frontális ütközés során az elvárhatónál. a BMW szerint egyedi problémáról lehet szó, mert ők nem tapasztaltak ilyet a belső teszteken. Szintén kifogásolta az Euro NCAP, hogy a frontális ütközés során a vezető nyaka, illetve a hátsó utasok mellkasa csak közepes védelemben részesül.

Remek eredmény a gyalogosvédelemre kapott 81 százalék is, szinte minden rész kellően puha, és védi a járókelőket, kivéve a motorháztető első éle. A jó eredmény részben az aktív, gázoláskor felpattanó motorháztetőnek és a belül felvillanó figyelmeztetésnek is köszönhető.

„A BMW vezet ma a vetélytársak előtt az új 5-össel, amely számtalan vezetéstámogató rendszert tartalmaz. Ezek a rendszerek az Euro NCAP szerint a következő években át fogják alakítani a közlekedésbiztonságot” – nyilatkozta Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára.

A BMW 5-ös mellett ezúttal a ráncfelvarráson átesett Fiat Doblo biztonságát is vizsgálta a szervezet. Az olasz kisáruszállító felnőtt utasok védelmére 75 százalékot, a gyerekekére 46 százalékot, a gyalogosvédelemre 57 százalékot, az asszisztens rendszereire pedig csak 25 százalékot kapott, ami összesítésben egy 3 csillagos eredményt jelent a kocsinak, amit egyébként Opel Combóként is árulnak.

„A Fiat kínálata számtalan olyan típust tartalmaz, amelyek már évek óta a piacon vannak, és a biztonságuk jócskán elmarad a kategóriák legjobbjaitól. Az Opel nem vezette be a Combóhoz azokat a változtatásokat, amelyek 3 csillagra javították a Doblo eredményét, azért, mert inkább az új Combo kifejlesztésére koncentrálnak, ami már az új tulajdonossal, a PSA-val közösen készített modell lesz. Ezt az új kocsit várhatóan már 2018 elején tesztelni fogja az Euro NCAP” – nyilatkozta Ratingen.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....