kínai autó
Két kínai PHEV szedán bemutató is jutott egy napra, ugyanis egyszerre futott be a BYD Seal 06 és a Lynk&Co 07 bemutatója, ráadásul mindkettő konnektorról tölthető hibrid hajtással érkezik. Közös bennük továbbá, hogy mindketten a felső-középkategóriát fogják erősíteni, tehát a nagyautók szegmensét, hiszen kb. 4,8 méter hosszúak lesznek. A BYD csinos, szinte kupésított farú autójának hajtáslánca egy 100 lóerős, 1,5 literes, turbós, négyhengeres benzinmotorból és egy 160 vagy 215 lóerős villanymotorból áll. Utóbbiak energia ellátását egy 10 vagy egy 16 kWh-s, már LFP technológiájú akkumulátor adja, amikkel 60 vagy 90 km-es villanyos hatótáv is adódhat.
A Geely Csoport alá tartozó Lynk&Co 07-ben egy 160 lóerős, tehát valamivel erősebb, de ugyanúgy 1,5-literes, turbós, négyhengeres motor adja az alapot, míg a villanymotor 215 lóerős. Egy 3-fokozatú DHT elektromágneses automata gondoskodik a hajtások közötti észrevétlen váltásról. A Lynk&Co akkumulátora kissé nagyobb, 19 kWh-s lesz, amivel akár 102 km-es hatótáv is adódhat, noha nem tudni, hogy milyen ciklussal mérték ezeket az adatokat. Arra egyelőre nehéz fogadni, hogy mekkora eséllyel érik el ezek a modellek az európai piacokat, ugyanakkor érdemes nyitott szemmel járni, hogy milyen modellekben látnak jövőt a kínai gyártók.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!