kínai autók
Az utóbbi évek egyértelműen a kínai elektromos autó gyártók erőszakos, globális terjeszkedéséről szólt. Ami elsőre megállíthatatlannak tűnt, ugyanakkor a legtöbb ország igyekezett reagálni a saját gyártóira veszélyt jelentő jelenségre, és most úgy tűnik, hogy beválhat a terv. 2025 februárjában mintegy 18%-kal esett vissza a kínai elektromos autók exportja 2024 februárjához képest a Bloomberg jelentése szerint.
A közel ötödével visszaeső export mögött nem csak az Európai Bizottság és az USA által kiszabott extra vámok állnak, de a visszaeső villanyutó kereslet és az egyre csökkenő állami támogatások is. Egyre többen fordulnak a PHEV-ek irányába, míg a nagyobb piacokon egyfajta kivárás volt tapasztalható, amíg megjelent a Tesla Model Y frissítése. Dél-Koreában például egyenesen a felére esett vissza a kínai autók importja, és nem volt ez másképp Spanyolországban is. Nem úgy Mexikóban, ahová 623%-kal több kínai EV-t importáltak, mint korábban.
Összesítve Észak-Amerikában történt a legnagyobb letörés: 97%-kal kevesebb kínai villanyautót importáltak, míg Európa összesítve -30%-os teljesítményt produkált. Ugyanakkor Dél-Amerika továbbra is erős felvásárló, Afrikában pedig 87%-os növekedést értek el tavaly februárhoz hasonlítva.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!