hidrogénhajtás
Thomas Weber, a Mercedes fejlesztési vezetője elárulta az Autocarnak, hogy két éven belül bemutatják az első kereskedelmi forgalomba kerülő üzemanyagcellás autójukat, ami valószínűleg a nemrég bemutatott GLC szabadidő-autóra épül majd, az üzemanyagcella a motor helyére kerülhet.
„Az a célunk, hogy az üzemanyagcella és az akkumulátor együtt 600 kilométeres hatótávot biztosítson, és az is, hogy a hidrogéntank feltöltése ne tartson tovább, mint három perc” – nyilatkozta Weber.
Az új modellváltozat neve várhatóan GLC F-Cell lesz. Nagy valószínűséggel a 2017-es Frankfurti Autószalonon fogják leleplezni, és 2018 elején kerül majd a szalonokba. A Toyota hidrogénautójához, a Miraihoz hasonlóan ezt is lehet majd lízingelni, persze a megvásárlásnak sem lesz akadálya, a vételár a becslések szerint 70 ezer euró körül alakul majd.
A Mirai mellett a GLC F-Cell másik konkurense a Honda hidrogénautója, az FCV Clarity lesz. A BMW már bejelentette, hogy 2020-ban tervezi az első üzemanyagcellás szériaautó bemutatását, az Audi pedig már közúton teszteli az A7 h-tront, de a bemutató idejét még nem közölte.
Weber szerint az üzemanyagcella viszonylag magas ára miatt inkább a felsőkategóriás járművekből éri meg hidrogénhajtásút készíteni. „A technológia nagyon sokat fejlődött mostanra, javult a helyszükséglete és a hatékonysága is, de még mindig gyerekcipőben jár, és még mindig nagyon drága a hagyományos hajtásláncokhoz képest” – tette hozzá Weber.