Volkswagen
A Volkswagen a 2016-os pénzügyi eredményeit bejelentő sajtókonferencián jelentette be az új márka indulását. Jochem Heizmann, a márka Kínáért felelős igazgatósági tagja azt is elárulta, hogy az első típusokat a kínai First Automobile Works (FAW) márkával közös üzemben fogják legyártani, és ezek az modellekkel a szabadidő-autók szegmensére fognak koncentrálni. „Versenyképesek akarunk lenni ebben a szegmensben a kezdetektől” – tette hozzá Heizmann a konferencián.
A pletykák szerint az új márka első típusa egy középkategóriás SUV lesz, amit később egy nagyobb SUV és egy ferdehátú modell követ majd. A típusok alapára átszámítva 2,5-3,5 millió forint között lesz.
Heizmann azt is elárulta, hogy még nem döntötték el, hogy milyen nevet adnak a márkának, de az biztos, hogy nem Volkswagen márkanév alatt kerülnek majd forgalomba ezek az autók. Eleinte csak Kínában lesznek elérhetőek az olcsó Volkswagenek, de később Afrikában, Indiában, Latin-Amerikában, a Baltikumban és Kelet-Európában is elkezdődhet az értékesítés. A tervek szerint Nyugat-Európában nem lesznek elérhetőek a kocsik.
A Volkswagen-konszern már évekkel ezelőtt bejelentette, hogy olcsó márkát akar indítani, de a hírek szerint nehézségeket okozott a cégnek, hogy az általa elvárt gyártási minőséget az alacsony vételár mellett is profitképesen tudja produkálni. Eleinte a Suzukival képzelték el a partnerséget, de annak a kapcsolatnak 2015-ben vége szakadt.
Az olcsó kínai márkával párhuzamosan az indiai piacra is olcsó autókat fejleszt a Volkswagen a Tata-konszernnel közösen. Ezt a fejlesztést a Skoda irányítja, Matthias Muller Volkswagen vezérigazgató azt is elárulta, hogy ennek az együttműködésnek az első kézzel fogható jele egy Citigo-méretű miniautó bemutatása lesz 2019-ben.