e-autó
Ez több mint 60 százalékos növekedésnek felel meg az előző évi 62 255 darabos eladásokhoz viszonyítva, s jövőre ugyancsak kétszámjegyű bővülésre számítnak. A BMW 2013-ban dobta piacra az elektromos i3-as kisautót, de az eladások jó darabig alacsony szinten mozogtak, olyannyira, hogy az amerikai Autonews portál fülese szerint a cégvezetés még maga is bizonytalankodott: vajon eljött-e már egy átfogó elektrifikálás ideje.
Mindez azonban megváltozott szeptemberben, amikor bejelentették: felgyorsítják az e-modellek gyártását, 2025-re 12 új, 500 kilométernél is nagyobb hatótávolságú e-típus bevezetését ígérik. A cég minap kiadott közleménye szerint Európában a BMW az elektromos meghajtású és a plug in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek esetében jelenleg több mint háromszor akkora piaci részt mondhat magáénak, mint a hagyományos hajtásláncú típusok mezőnyben. A bajor prémiumgyártó nagy hírveréssel kürtölte széjjel lépéselőnyét. A müncheni „négyhengeres” architektúrájú székházát az új e-korszak szimbólumaként minap négy akkumulátor fényjátékával ünnepelte.