ICDP

A kereskedőkre váró kihívások

2017.05.04.

Az ICDP kutatói az autóipar minden szereplőjével foglalkoznak, így a kereskedések fejlődésének lehetséges módjaival is. Különböző piacok eltérő kihívásokkal néznek szembe, azonban szervezet tavaszi találkozóján bemutatták azokat a globális trendeket, amelyek – bár eltérő mértékben – bármely régió piacán tevékeny kereskedések számára fejtörést okozhatnak a következő évtizedben.

Az ICDP kutatói 5 létfontosságú problémakört vázoltak fel, amelyek mentén megérthető, mi vár az értékesítési pontokra:

  • Az OEM-ek (lefordíthatatlan kifejezés, „Original Equipment Manufacturer”, esetünkben maga a gyártó, mint pl. VW, BMW vagy PSA. A kereskedések az ő termékeiket forgalmazzák „sajátjukként”) nyomása, hogy a kereskedő újabb létesítményekbe fektessen. Hogy ezek végül megtérülnek-e, kérdéses és bizonytalan, hogy 5-10 év múlva is megállják-e a helyüket. Érdemes minél több gyártó termékét forgalmazni? Vagy jobb egy OEM-mel együtt működve magán márkakereskedéssé válni?


Vajon a jövőben jellemzőek lesznek a belvárosi kereskedések?                                            Forrás: pinterest.com

  • A modellválasztás folyamata már jelenleg is és a jövőben még inkább online felületeken történik. Így a vásárlók már konkrét elképzeléssel érkeznek a kereskedésbe, ráadásul egyre kevesebb alkalommal, mivel az online felületeken való tájékozódás miatt már nem szükséges a gyakori látogatás, elég csak a megrendelést személyesen intézni. Így visszatérünk az előző problémához: Miért épüljenek új kereskedések, ha egyre kevesebb ügyfél látogatja őket?

  • Egy kiegyensúlyozott üzleti modell megtervezése. Az a döntés, hogy az ipar melyik szegmensét helyezze előtérbe adott kereskedés? Az új autók kereskedelmében jelentős profit érhető el, de hazánk esetében miért értékesítsünk új autókat, ha nincs rá kereslet?

  • Jelenleg is jelentős trend  a „nagyobb mindig jobb” elv. Egy-egy jelentős kereskedő több értékesítési pontot tart fenn, több OEM termékét forgalmazza, azonban semmi sem jelent garanciát arra, hogy a méretgazdaságosság itt is érvényesül. Legyen jelen a vállalkozás a lehető legtöbb helyen értékesítési pontokkal és szervizekkel? Vagy jobb, ha korlátozott számú, de egytől-egyig minden igényt kielégítő létesítménnyel dolgozik?

  • A megfelelő személyzet megtalálása. Az ICDP kutatói szerint a kereskedéslátogatások számának csökkenése ellenére az értékesítők szerepe még inkább döntő lehet, mint jelenleg. A jövőben az üzletkötőknek sokkal több területre kell figyelniük, mint jelenleg, ha meg akarják győzni a potenciális ügyfeleket


Nem tudhatjuk, mit tartogat a jövő, de érdemes felkészülni.                                          Forrás: digitaldealer.com

Az autóipar jellegéből adódóan lassabban változik, mint más iparágak, azonban a változás elkerülhetetlen. Bár minden piac más, a változások mozgatórugói mindenhol ugyanazok: gyorsuló, digitális világ, az információk bárhonnan-bármikor beszerezhetőek.

A fent felsorolt változások az autóipar egészére vonatkoznak, azonban az ICDP kutatói külön, régiókra lebontva is végeztek felméréseket, így bemutatták a brazil, amerikai, kínai és európai autóipar jövőjére vonatkozó várakozásaikat is. Ezeket, természetesen elsősorban a hazánkat is érintő európai piacra helyezve a hangsúlyt, mi is bemutatjuk következő cikkeinkben itt, az autószektoron.

A cikk forrása az ICDP „The dealer of tomorrow” című kutatása.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....