drift Európa-bajnokság

Kerényi Ádám: „Ezúttal ennyi volt benne”

2015.06.11.

A Tomracing Motorsport versenyzője váltógondokkal küzdött, és lemaradt a dobogóról a King of Europe franciaországi idénynyitó futamán

Noha néhány pontot megmentett a háromszoros Európa-bajnok Kerényi Ádám, egy technikai probléma megakadályozta abban a Tomracing Motorsport versenyzőjét, hogy a 2015-ös King of Europe sorozat franciaországi idénynyitóján felállhasson a dobogóra. Kerényi Ádám nem fogja fel tragikusan ezt a kezdést, és úgy véli, még mindig nem kell lemondania a történelmi címvédésről.

A hétvégén Franciaországban vette kezdetét az idei Európa-bajnokság, a King of Europe sorozata. Kerényi Ádám történelmi tettre készül ebben a szezonban, hiszen regnáló kontinenselsőként ő lehet az első pilóta, aki megvédi Eb-címét. Ám ehhez az első lépést nem a francia versenyhétvégén tette meg a háromszoros Európa-bajnok, ugyanis váltóproblémák miatt már a legjobb tizenhat közé sem tudta beverekedni magát. Azonban egy kis öröm is vegyült az ürömbe, ugyanis a Tomracing Motorsport versenyzőjének legnagyobb riválisai sem szerepeltek túl jól, így abszolút nem került komoly ponthátrányba az idénynyitón.  

„Több mint 1200 km trélerezés után érkeztünk meg franciaországi pályára, ahol aznap egy negyvenperces edzés állt a rendelkezésemre. A pálya nyomvonalát nagyon tempósra tervezték, így már a tréningeken sok baleset történt, ami rengeteg edzésidőt vett el tőlünk. Idén egy újfajta jelzést vezettek be az érintési pontok és zónák jelölésére, ami gyakorlatilag egy reklámoszlop. Sajnos, ezt én százhúszas tempónál eltaláltam, és ez a találkozás az autóm hátuljának nem tett jót, így pénteken még szerelni is kellett a csapatnak egy kicsit. Szombaton már jobban ment az edzés, de a nyolchónapos kihagyás megbosszulta magát, és csak a tizenkettedik helyre tudtam kvalifikálni magam, amivel nem voltunk elégedettek. A vasárnapi tsuiso edzések során már minden úgy ment, ahogy annak mennie kell és nagyon jókat autóztam, ám a váltó megadta magát. Ugyan nem állhattunk fel a dobogóra, most ennyi volt a versenyben, azonban nem kell lemondanom az álmaim megvalósításáról, ugyanis pár pontot így is szereztünk, ráadásul a legnagyobb vetélytársaimnak sem ez volt a legjobb futama. Egy biztos, a váltót erősebbre kell cserélnünk, ám ehhez egy új kuplungra is szükségünk lesz, ráadásul az új váltó motorhoz való csatlakoztatása is átalakításokat igényel. Ezzel együtt jó érzés volt, hogy az autó remekül működik, és az említett módosítások után még erősebb lehet. Többen odajöttek hozzánk és megjegyezték, hogy eddig is nagyon gyors volt az autónk, de most még jobbnak tűnik, ez sok energiát ad nekünk a folytatáshoz. Most lesz időnk tesztelésre, csak a helyszínt kell megtalálni hozzá” – mesélte Kerényi Ádám.

A Tomracing Motorsport csapatfőnöke Ádámhoz hasonlóan úgy véli, az első futam után abszolút nem kell lemondani a történelmi címvédésről

„Ezúttal az eredmény lett volna az elsődleges, ám a váltó meghibásodása megakadályozta Ádámot abban, hogy a dobogón kezdje meg a 2015-ös szezont. Azonban Fortuna valamit visszaadott nekünk ezért a technikai hibáért, hiszen a legnagyobb vetélytársak sem a legnagyobb elégedettséggel gondolnak majd vissza a francia versenyre. Megvannak az első pontjaink, és ez alapnak nem olyan rossz. Persze egy háromszoros Európa-bajnok mindig, minden versenyen győzni akar, így megértem Ádámot, ha egy kicsit csalódott. Ugyanakkor biztos vagyok abban, már a következő futamon megmutatja, hogy nem véletlenül érte el azokat az eredményeket, amiket eddig elért” – jelentette ki Miklósy Tamás.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
A legkisebb Mercedesszel is lehet nagy galibát okozni. ..
2024.04.28
A BBC és az Auto, Motor und Sport szaklap értesülései szerint távozni készül a Forma-1-es....
2024.04.28
A grazi Magna autógyártó és beszállító mintegy 500 munkahelyet szüntet meg – írja az orf.at.   ..
2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....