drift bajnokság

Kerényi Ádám: „Címvédésre készülök!”

2015.01.24.

Lassan tíz éve a hazai drift kiemelkedő alakja Kerényi Ádám, aki hat éve mindig a dobogón végez a drift Európa-bajnokságon. Ezen idő alatt háromszor lett aranyérmes, míg kétszer második, egyszer pedig harmadikként végzett összetettben. Kétszer lett magyar bajnok, majd 2009 óta kizárólag külföldön versenyez a Tomracing Motorsport Team legújabb versenyzője, aki ebben az évben mindenképpen szeretné megvédeni az Európa-bajnoki címét, mellette pedig folytatja tovább bírói munkáját a magyar bajnokságban.

- Az egyik első driftversenyző volt Magyarországon. Mióta is koptatja a gumikat a különböző pályákon? 

Kerényi Ádám: - Hivatalosan 2006-ban rendeztek drift versenyt Magyarországon, azóta versenyzem én is folyamatosan. Tehát idén lesz tizedik éve.

- A kezdeti eredményei is azt bizonyították, a sportág egyik legjobbjává nőtte ki magát a lehető legrövidebb időn belül.

K. Á.: - 2006 és 2009 között kétszer voltam magyar bajnok és kétszer végeztem a második helyen. Akkoriban sokkal közelebb álltak az autók és a versenyzők egymáshoz, nagyon jó kis csatákat vívtunk. 2009 óta viszont nem indultam hazai versenyen, és valószínűleg egyelőre nem is fogok.

 

- Pedig sokan szívesen látnák újra a magyar bajnokságban. Tényleg nincs erre esély?

K. Á.: - Idén is részt veszek a magyar drift bajnokság bíráskodásában, így semmiképpen sem venné ki jól magát, ha versenyzőként is indulnék a futamokon. Az viszont tervbe van véve, hogy szezon előtt Tökölön demózok egyet az első magyar pro futamon, ami edzésnek is jó, ráadásul találkozhatunk a hazai versenyzőkkel is. Arról nem beszélve, hogy mindez a bírói munkámat is segítené, ráadásul a versenyzők felé is jól veszi ki magát, ha azt látják, olyan bírójuk is van, aki az autóban nem ül háttal a kormánynak.

 

- Európa meghódítása eddig nem sikerült rosszul, hiszen hat év alatt hatszor végzett a dobogón összetettben, abból háromszor a legtetején. Mit tart eddigi pályafutása csúcsának?

K. Á.: - Háromszor lettem Európa-bajnok, sőt, idén címvédőként indulok a King of Europe sorozatban. Hogy melyik volt eddig a csúcs? Nos, talán a 2012-es győzelmem. Ugyanis az akkori autóm kissé késve készült el, így az első futamon egy elég gyenge bérautóval indultam, a másodikon nem is tudtam indulni. A többi hat futamon viszont végig dobogós eredményeket hoztam, több győzelemmel is, ami elég volt az Európa-bajnoki címhez.

3.8 literes, kompresszoros M5 motor, 650 lóerő és 50-50 százalékos súlyelosztás - minden adott a bajnoki címvédésre!

- Milyen célt tűzött ki az idei évre?

K. Á.: - Mindenképpen szeretnénk ismét jó eredménnyel zárni, azaz negyedszerre is Európa-bajnokként befejezni a 2015-ös szezont. A versenynaptár január 24-én kerül kihirdetésre, de egészen biztosak vagyunk abban, hogy ismét nyolc izgalmas verseny vár minket Európa különböző országaiban.

 

- Hol tart a felkészülése?  Milyen változások lesznek az autóján a tavalyi évhez képest?  

K. Á.: - Sok függ attól, hogy egy márciusi versenyen el tudunk-e indulni. Ha igen, akkor a fejlesztések későbbre maradnak. Alapvetően az autó minden része száz százalékos, sokat fejlesztettünk rajta az elmúlt években. Nagyon elégedett vagyok a mozgásával és a megbízhatóságával. A motorerőből azonban soha nem elég, sajnos az ellenfelek is egyre erősebb autókat készítenek. Mi is a motoron fogunk faragni még egy kicsit, szeretnénk még nyomatékosabbra hangolni. Reméljük, hogy a külső is változni fog, mert az azt jelenti, hogy több szponzor, támogató cég logója kerül az autóra.

 

- Mikor gurul először pályára, hol fogja tesztelni az idei autóját?

K. Á.: - 2009 óta nem edzek egyáltalán, csak a versenyeken indulunk. Sajnos, ahogy az autó folyamatosan fejlesztéseken esik át, úgy lesz egyre drágább az üzemeltetése, így gyakorlatilag a versenyköltségek mellett nem jut edzésekre.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.17
Raliban és pályaversenyen is Hyundaiokkal tarolt az olaszországi központú csapat. ..
2025.01.17
A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit....
2025.01.17
A Tesla 239 ezer autóját hívja vissza az Egyesült Államokban a hibásan működő tolatókamerák miatt. ..
2025.01.17
A magyar vasúti ipar és egyúttal a teljes magyar gazdaság számára is fontos mérföldkő a Stadler....
2025.01.17
Búcsúzunk a VW stílusos modelljétől. ..
2025.01.17
Az autósok mezőnyében a hazai kedvenc Jazid al-Radzsi sikerével zárult a Szaúd-Arábiában....
2025.01.17
Idén novemberben véget ér a Lexus RC F szupersportkocsi, valamint az alapját képező RC kupé....
2025.01.17
A Das WeltAuto 2024-ben egy online, reprezentatív felmérést végzett azon 18 évnél idősebb....
2025.01.17
AZ Atto 2 nevű modell februártól lesz kapható. ..
2025.01.17
2015-ben vezették be a vármegyei autópálya-matricát, amely ezáltal már 10 éve elérhető a piacon.....