Co2 kibocsátás
Az International Council on Clean Transportation szervezet szerint Európában az új személyautók átlagos szén-dioxid kibocsátása a 2006-os 160 g/km-ről 132 g/km-re csökkent 2012-re, ami 17 százalékos csökkenésnek felel meg. 2015 végéig az autógyártóknak el kell érnie a 130 g/km-es átlagot, de az Európai Környezetvédelmi Ügynökség adatai szerint ez már 2013-ban sikerült: az átlagos szén-dioxid kibocsátás az új autók esetében 2013-ban 127 g/km volt. Ez 5,2 g/km-rel kevesebb, mint a megelőző évben (132,2 g/km 2012-ben); és 13,3 grammal kevesebb, mint az első mérési évben, 2010-ben. 2013 volt az első év, amikor az európai autóflotta új tagjai átlagos szén-dioxid kibocsátása a 2015-re kitűzött célérték alatt volt.
Az európai döntéshozók meghatározták már azt is, hogy 2020-ra el kell érni a 95 g/km-es átlagos szén-dioxid kibocsátást. A legutóbbi módosítás azonban lehetővé teszi, hogy csak az új járművek 95 százalékának kell eddigre teljesíteni az előírást, 2021-re azonban már minden járműnek. Ez a szint a 2015-ös célhoz képest 27 százalékos csökkenést jelent, ami a kis-és kompakt autókat leszámítva egyre nehezebben lesz teljesíthető elektromos vagy hibrid hajtásláncok nélkül.
A 95 g/km-es előírás ugyanakkor az összes típus 1400 kg-os átlagtömegére vonatkozik, az egyes autógyártókra mind más-már értékek vonatkoznak, attól függően, hogy mennyi a típusaik átlagos tömege. A legkönnyebb autókat gyártó Fiatnak (átlagos tömeg 1209 kg) például 85 g/km-t kell elérnie 2020-ig, a legnehezebb autókat gyártó Mercedes-Benznek (1583 kg) már csak 101 g/km lesz az elérendő célszint.
Az egyes gyártókra vonatkozó értékek 2012-re, 2015-re, és 2020-ra vonatkozóan
Bonyolítja a helyzetet, hogy jelenleg a NEDC (New European Driving Cycle) szabvány szerint történik az új autók fogyasztásmérése, és ebből számítják ki a szén-dioxid kibocsátást is. Ezt a szabványt azonban hamarosan ENSZ egyik munkacsoportja által tavaly megalkotott World-Harmonized Light-duty Vehicles Test Procedure (WLTP) szabványra cserélik, amelyet 740 ezer, globálisan rögzített menetadat alapján dolgoztak ki. Azért van szükség a mérési módszer cseréjére, mert a jelenlegi, katalógusokban olvasható fogyasztásértékek és a valós fogyasztások között akár 25 százalékos eltérések is lehetnek, amit még az International Council on Clean Transportation is elismer. Állítólag az új fogyasztásmérésben kapott adatok jóval közelebb állnak majd a valós értékekhez, ami tovább nehezíti és drágítja majd az autógyártók dolgát, amikor az új előírásoknak megfelelő autókat kell megtervezniük és legyártaniuk 2020-ra.