Xiaomi elektromos autó

A sportszedán után crossoverrel is meglepi a világot a Xiaomi

2024.09.20.

A sportszedánja hallatlan népszerűsége láttán a Xiaomi úgy döntött, hogy crossoverrel is meglepi a világot.

A kínai szakportálok szerint Xiaomi MX11 névre hallgató elektromos crossovert várhatóan már októberben bemutatják nagy csinnadrattával. Szédületes rohamtempóra utal, hogy a sportszedánt alig öt hónapja kezdték el szállítani az ügyfeleknek, és a vállalat már dolgozik a második modelljén, mi több, már javában teszteli a prototípust.

A technológiai óriás második modellje valamivel nagyobb és praktikusabb lesz, mint az első, a SU7 szedán, de a kémképekből ítélve nagyon fog rá hasonlítan, a stílusbeli rokonság tagadhatatlan.

Az MX11semmi esetre sem lesz óriási SUV, és észrevehetően alacsonyabb lesz sok más versenytársánál. Mutat némi hasonlóságot Ferrari Purosangue-al, legalábbis formában, de leginkább valóban az elsőszülött Xiaomi járműre hajaz. Picit olyan, mint egy dagadt SU7-es, némi növekedési hormonnal táplálva. Valahol félúton van a liftback és egy hagyományos SUV között. Tulajdonképpen ez nem rossz kombináció, mivel az elegáns SU7-es külső méreteinek növelése tágítja a belső teret is, egyben praktikussabbá téve azt autót.

Az MX11 műszaki paraméterei egyelőre nem ismertek.

Az autóipar mezejére lépett kínai telefongyártó első személygépkocsijának, az SU7-nek tavalyi decemberi bemutatóját hatalmas érdeklődés övezte, a rendelések tavaszi megnyitásakor alig fél óra leforgása alatt ötvenezer megrendelés érkezett rá. A siker láttán a vállalat úgy döntött, hogy bővíti gyártási kapacitásait a pekingi üzemében. Az tervezi, hogy novemberre már legyárt százezer szedánt, egy hónapot faragva a korábban beharangozott határidőből.

A sportos, remek aerodinamikájú és legkorszerűbb technológiákkal rendelkező elektromos autó erősebb változata mindössze 2,8 másodperc alatt gyorsul százra és körülbelül 800 km-t képes megtenni egyetlen töltéssel. A Xiaomi SU7 mérete 4997 x 1963 x 1455 mm, tengelytávja pedig kereken három méter.

A Xiaomi első autóját nem a Xiaomi gyártja, hanem a Beijing Automotive Industry Holding, vagyis az állami kézben lévő pekingi BAIC csoport. Nem tudni, hogy a crossover is ott készül-e. Hogy mikor jut el a Xiaomi két autója Európába, egyelőre  nem tudni, hisz Kínában is hosszú a sorbánállás. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....
2025.01.14
A közúti biztonságot, a közlekedési hálózatok hatékonyságát, valamint a balesetek és a forgalmi....
2025.01.14
Miképpen a világ számos, autógyártó nagyhatalomként számontartott országában, Dél-Koreában is a....
2025.01.14
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry....
2025.01.14
Igen bátor és ambiciózus jóslatba bocsátkozott a Nio kínai autógyár vezetője, szerinte sok márka....
2025.01.14
Egy kiváló hatásfokú benzinmotor, amely hibrid modellekbe éppúgy beépíthető, mint sportkocsikba....
2025.01.14
Az autósok mezőnyében a katari Nasszer al-Attijah nyerte a keddi kilencedik szakaszt az autósoknál....
2025.01.14
Az elektromos mobilitás folyamatos térnyerésével a nagyfeszültségű akkumulátorok....
2025.01.14
Minden korábbinál több autópálya-matricát vásároltak a közlekedők a tavalyi évre – tudatta a....