Xiaomi elektromos autó
A kínai szakportálok szerint Xiaomi MX11 névre hallgató elektromos crossovert várhatóan már októberben bemutatják nagy csinnadrattával. Szédületes rohamtempóra utal, hogy a sportszedánt alig öt hónapja kezdték el szállítani az ügyfeleknek, és a vállalat már dolgozik a második modelljén, mi több, már javában teszteli a prototípust.
A technológiai óriás második modellje valamivel nagyobb és praktikusabb lesz, mint az első, a SU7 szedán, de a kémképekből ítélve nagyon fog rá hasonlítan, a stílusbeli rokonság tagadhatatlan.
Az MX11semmi esetre sem lesz óriási SUV, és észrevehetően alacsonyabb lesz sok más versenytársánál. Mutat némi hasonlóságot Ferrari Purosangue-al, legalábbis formában, de leginkább valóban az elsőszülött Xiaomi járműre hajaz. Picit olyan, mint egy dagadt SU7-es, némi növekedési hormonnal táplálva. Valahol félúton van a liftback és egy hagyományos SUV között. Tulajdonképpen ez nem rossz kombináció, mivel az elegáns SU7-es külső méreteinek növelése tágítja a belső teret is, egyben praktikussabbá téve azt autót.
Az MX11 műszaki paraméterei egyelőre nem ismertek.
Az autóipar mezejére lépett kínai telefongyártó első személygépkocsijának, az SU7-nek tavalyi decemberi bemutatóját hatalmas érdeklődés övezte, a rendelések tavaszi megnyitásakor alig fél óra leforgása alatt ötvenezer megrendelés érkezett rá. A siker láttán a vállalat úgy döntött, hogy bővíti gyártási kapacitásait a pekingi üzemében. Az tervezi, hogy novemberre már legyárt százezer szedánt, egy hónapot faragva a korábban beharangozott határidőből.
A sportos, remek aerodinamikájú és legkorszerűbb technológiákkal rendelkező elektromos autó erősebb változata mindössze 2,8 másodperc alatt gyorsul százra és körülbelül 800 km-t képes megtenni egyetlen töltéssel. A Xiaomi SU7 mérete 4997 x 1963 x 1455 mm, tengelytávja pedig kereken három méter.
A Xiaomi első autóját nem a Xiaomi gyártja, hanem a Beijing Automotive Industry Holding, vagyis az állami kézben lévő pekingi BAIC csoport. Nem tudni, hogy a crossover is ott készül-e. Hogy mikor jut el a Xiaomi két autója Európába, egyelőre nem tudni, hisz Kínában is hosszú a sorbánállás.