e-mobilitás

Kasselben lesz a VW e-motor központja

2022.05.10.

A csoport saját beszállítója, a Volkswagen Group Components a kasseli telephelyet a „jövő elektromos motorközpontjává” alakítja. Ennek érdekében az elkövetkező négy évben megduplázzák a jelenleg 18 féle elektromos motor és egyéb elektromos alkatrészek gyártósorának számát – írja az automobilwoche.de

 

Hosszú távon Kasselnek tisztán elektromos erőművé és az e-mobilitás rendszerszolgáltatójává kell válnia – jelentette be a Volkswagen. Az elektromos hajtások csoportszintű kompetenciaközpontjaként Kassel a jövőbeli Scalable Systems Platform (SSP) elektromos hajtásláncát fejleszti a VW és az Audi márkákkal együtt. Ezekhez a lépésekhez a Volkswagen Group Components mintegy 1,2 milliárd eurót fektet be a helyszínen 2026-ig, az összeg több mint kétharmadát e-alkatrészek fejlesztésére és gyártására fordítja.

A kasseli gyár. Fotó: VW

A Volkswagen szerint a következő generációs elektromos hajtáslánc új mércét állít majd fel a hatékonyság, a teljesítmény és a térfogat tekintetében. Ennek érdekében házon belüli fejlesztésbe kezdenek: A rotoros és állórészes elektromos hajtás mellett az impulzusvezérlésű invertert is házon belül fejlesztik és gyártják a jövőben. Központi vezérlő- és szabályozó egységként a hajtáslánc agya kulcsfontosságú az alacsonyabb energiafogyasztás, a nagyobb hatótáv és a nagyobb teljesítmény szempontjából. A telephelyen a jelenlegi moduláris elektromos hajtásrendszerhez (MEB) házon belül kifejlesztett első impulzusvezérelt inverter első beindítását 2025-re tervezik.

„A kasseli gyár második fő szakterülete a magasan integrált plattformalkatrészek gyártása. Európa legnagyobb könnyűfémöntödéjének know-how-jával innovatív eljárást fejlesztettek ki a szerkezeti részek meglévő rendszereken történő öntésére. Ez lehetővé teszi nagyméretű alkatrészek gyártását közepes méretű présöntőgépeken. A projekt első nagy alkatrészét egy hátsó részhez öntötték. Az 1,6 m × 1,5 m-es alkatrész 33 egyedi alkatrészt helyettesít a hagyományos karosszériagyártáshoz képest. Kassel az SSP platformot nagyméretű öntött alkatrészekkel és más magasan integrálható platform-alkatrészekkel is ellátja, hogy hozzájáruljon a jövőbeli e-autók gyártási idejének csökkentéséhez.

"Kassel nagy szakértelemmel és bátorsággal uralta az eddigi átalakulást – és ezen az alapon a Volkswagen jövő elektromos motorközpontjává válik" – mondta Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components technológiáért felelős igazgatósági tagja és vezérigazgatója. „A fókusz az e-drive-on van, az impulzusvezérelt inverter jövőbeli házon belüli fejlesztésével és gyártásával. Mert így döntően meghatározható az e-autó hatékonysága és hatótávolsága. A közelgő SSP platformhoz készült műszaki komponenseinkkel a legjobb általános rendszerhatékonyságot szeretnénk elérni – fogalmazott.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.18
Az egyik legészszerűbb szabadidő-autót a Skoda kínálja a magyar autópiacon. A Skoda Kamiq szerény,....
2025.01.18
Molnár Martin, a brit Forma-4 tavalyi újoncbajnoka a hétvégén Abu-Dzabiban, az évek óta a Forma–1....
2025.01.18
A népszerű versenyszimulátor számos eseményén a virtuális BMW M2 CS Racing vezeti majd fel a....
2025.01.18
A Renault vezetőjének sötét jóslata. ..
2025.01.17
Raliban és pályaversenyen is Hyundaiokkal tarolt az olaszországi központú csapat. ..
2025.01.17
A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit....
2025.01.17
A Tesla 239 ezer autóját hívja vissza az Egyesült Államokban a hibásan működő tolatókamerák miatt. ..
2025.01.17
A magyar vasúti ipar és egyúttal a teljes magyar gazdaság számára is fontos mérföldkő a Stadler....
2025.01.17
Búcsúzunk a VW stílusos modelljétől. ..
2025.01.17
Az autósok mezőnyében a hazai kedvenc Jazid al-Radzsi sikerével zárult a Szaúd-Arábiában....