e-mobilitás
Hosszú távon Kasselnek tisztán elektromos erőművé és az e-mobilitás rendszerszolgáltatójává kell válnia – jelentette be a Volkswagen. Az elektromos hajtások csoportszintű kompetenciaközpontjaként Kassel a jövőbeli Scalable Systems Platform (SSP) elektromos hajtásláncát fejleszti a VW és az Audi márkákkal együtt. Ezekhez a lépésekhez a Volkswagen Group Components mintegy 1,2 milliárd eurót fektet be a helyszínen 2026-ig, az összeg több mint kétharmadát e-alkatrészek fejlesztésére és gyártására fordítja.
A kasseli gyár. Fotó: VW
A Volkswagen szerint a következő generációs elektromos hajtáslánc új mércét állít majd fel a hatékonyság, a teljesítmény és a térfogat tekintetében. Ennek érdekében házon belüli fejlesztésbe kezdenek: A rotoros és állórészes elektromos hajtás mellett az impulzusvezérlésű invertert is házon belül fejlesztik és gyártják a jövőben. Központi vezérlő- és szabályozó egységként a hajtáslánc agya kulcsfontosságú az alacsonyabb energiafogyasztás, a nagyobb hatótáv és a nagyobb teljesítmény szempontjából. A telephelyen a jelenlegi moduláris elektromos hajtásrendszerhez (MEB) házon belül kifejlesztett első impulzusvezérelt inverter első beindítását 2025-re tervezik.
„A kasseli gyár második fő szakterülete a magasan integrált plattformalkatrészek gyártása. Európa legnagyobb könnyűfémöntödéjének know-how-jával innovatív eljárást fejlesztettek ki a szerkezeti részek meglévő rendszereken történő öntésére. Ez lehetővé teszi nagyméretű alkatrészek gyártását közepes méretű présöntőgépeken. A projekt első nagy alkatrészét egy hátsó részhez öntötték. Az 1,6 m × 1,5 m-es alkatrész 33 egyedi alkatrészt helyettesít a hagyományos karosszériagyártáshoz képest. Kassel az SSP platformot nagyméretű öntött alkatrészekkel és más magasan integrálható platform-alkatrészekkel is ellátja, hogy hozzájáruljon a jövőbeli e-autók gyártási idejének csökkentéséhez.
"Kassel nagy szakértelemmel és bátorsággal uralta az eddigi átalakulást – és ezen az alapon a Volkswagen jövő elektromos motorközpontjává válik" – mondta Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components technológiáért felelős igazgatósági tagja és vezérigazgatója. „A fókusz az e-drive-on van, az impulzusvezérelt inverter jövőbeli házon belüli fejlesztésével és gyártásával. Mert így döntően meghatározható az e-autó hatékonysága és hatótávolsága. A közelgő SSP platformhoz készült műszaki komponenseinkkel a legjobb általános rendszerhatékonyságot szeretnénk elérni – fogalmazott.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!