Porsche
Név szerint Germain Baillot, Pierre Fichet Delavault, Julie Dicks és Simon Menu nevéhez fűződik a Porsche Carma koncepció. A francia fiatalemberek negyedik évüket töltötték az Institute Supérieur de Design iskolában, amikor megszületett fejükben egy sportautó tervezésének ötlete. Az első ideák alapján egy olyan sportautóban gondolkodtak, amelyik alkalmas a mindennapi közlekedésre is. Végül úgy döntöttek, hogy a Porsche emblémája alatt valósítják meg tervüket, hiszen a zuffenhauseni márka mindig is élen járt a fejlett technológiák és a kísérletező kedv terén.
Különösen nagy figyelmet szenteltek az aerodinamikának. A karosszériát és a padlólemezt aprólékos számítások alapján addig finomították, amíg el nem érték a megfelelő leszorító erőt. A Carma hátsó része igencsak furfangos kialakítású. Lényegében egyetlen nagy légterelő a sportautó egész fara. A Carma felirat alatt látható a légterelő csatorna kimeneti nyílása, míg fentebb pillantva, a karosszéria elemek közötti rések utalnak a megoldás további különlegességére. A manapság oly divatos mozgatható hátsó szárnyakhoz hasonlóan, meghatározott sebességnél az autó hátulja „kinyílik”, utat engedve a levegőnek a gondosan megtervezett légterelő csatornába, ezzel növelve a leszorító erőt.
A padlólemezben a két Venturi-csövön átáramló levegő is segít az aszfalthoz „tapasztani” a Carmát, amelybe természetesen hathengeres boxermotort álmodtak, hiszen a név kötelez, ha már a Porsche név alatt fogtak munkához.
Az első kézzel rajzolt vázlatok után, 3D tervező programokkal készítették el 2007-ben a sportautó végső változatát, ám nem elégedtek meg statikus modellekkel. Mozgóképre is átültették alkotásukat, amit lentebb a videóban lehet megtekinteni. A képeket nézegetve a végeredmény valóban egy olyan sportautó, amely akár szériagyártásba is kerülhetne. Például a Boxster alapjain – annak méreteit is örökölve – igazi kuriózum lehetne!
Forrás: porscheforever.hu