Volvo Cars

Kaliforniában debütál a Volvo autonóm vezetési funkciója

2022.01.15.

A Volvo Cars először kaliforniai ügyfelei számára teszi elérhetővé felügyelet nélküli autonóm vezetési rendszerét, a Ride Pilot funkciót.

Amint igazolást nyer, hogy a Ride Pilot biztonságosan használható az autópályán, a szolgáltatás várhatóan kiegészítő, előfizetés alapú funkcióként lesz elérhető a vállalat hamarosan piacra lépő, tisztán elektromos szabadidőjárművében, amelyet még az idei évben bemutat a Volvo.

A Volvo Cars új generációs modelljei minden eddiginél biztonságosabbak lesznek, köszönhetően a vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetőségének, valamint a járművek ultramodern szenzorrendszereinek. A szoftvert az autonóm mobilitási szoftverekre specializálódott Zenseact vállalat fejlesztette, bevonva a munkába a Volvo Cars, valamint annak technológiai partnere, a Luminar fejlesztőit. Ami a szenzorokat illeti, a járműveket több mint két tucat különböző érzékelővel szerelik fel, köztük a Luminar élvonalbeli Iris LiDAR szenzorával, amelyet tökéletesen összehangoltak a fejlesztett szoftverrel.

„Büszkén jelentjük be a Volvo Cars első, emberi felügyeletet nem igénylő autonóm vezetési funkciójának tervezett észak-amerikai bevezetését. Ez a lépés azon törekvésünk fontos része, hogy új mércét állítsunk az autonóm mobilitás terén anélkül, hogy az a biztonság rovására menne.” – mondta Mats Moberg, a Volvo Cars kutatás-fejlesztési igazgatója. „A tény, hogy új generációs, tisztán elektromos szabadidőjárművünk megkapja a Zenseact vadonatúj autonóm vezetési szoftverét, valamint a Luminar LiDAR érzékelőjét, nem csak a Volvo Cars életében jelent fordulópontot, de az autóipari biztonság és az autonóm közlekedés terén is új korszakot vezet be.”

A Volvo Cars hamarosan piacra lépő, tisztán elektromos szabadidőjárműve a bevezetés pillanatától kezdve alapfelszerelésként kínálja majd az új szoftver / szenzor párosítást, valamint az abból fakadó, folyamatosan fejlődő biztonsági színvonalat. A Ride Pilot funkcionalitás ugyanakkor csak azt követően válik elérhetővé az ügyfelek számára, hogy a rendszer sikeresen teljesítette a Volvo Cars szigorú ellenőrzési és tesztprotokollját, amelynek keretében többek között ellenőrzik, hogy a technológia a legváltozatosabb körülmények között is biztonságosan használható-e az autópályán.

Az ellenőrzési folyamat részeként a Volvo Cars és a Zenseact már megkezdte az autonóm menetfunkciók közúti tesztelését Svédországban, illetve az adatgyűjtést Európában és az Egyesült Államokban. A tervek szerint az év derekán megkezdődhetnek a közúti tesztek Kaliforniában, ahol a klimatikus és forgalmi viszonyok, valamint a jogi környezet kedvező körülményeket teremtenek az autonóm mobilitási funkciók bevezetéséhez.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....