Yamaha
A Yamaha 2016-ra célul tűzte ki, hogy tovább bővíti a rendkívül sikeres Sport Heritage vonalat az új, stílusos, vonzó megjelenésű V2-es SCR950-el, amely magába olvasztja az ikonikus utcai scrambler időtálló szellemét.Az 1960-as években az utcai scramblert azok választották, akik egy egyszerű, stílusos és strapabíró motorra vágytak, mellyel hét közben felszánthatták a várost, hétvégén pedig nyakukba vehették az országutakat. Ezek a motorok magukba foglalták az évtizedet meghatározó felszabadultságot és könnyedséget, lelkük pedig tovább él az új SCR950-ben.
Az acél-csővázzal rendelkező, nagy teljesítményű, léghűtéses, V2-es motorblokk által hajtott, vonzó megjelenésű új Yamaha utcai scrambler a mai motoros generáció azon tagjait célozza meg, akik igazi élveztet nyújtó motort szeretnének.
A széles, merevítővel ellátott kormánykarok, az alumínium tárcsák, a küllős kerekek, a strapabíró abroncsok és első villák védőharangjai révén az új Yamaha SCR950 a régi stílusjegyeket ötvözi a kortárs kialakítással és technológiákkal. A magasabb, lapos ülés megemelt vezetési pozíciót és szabadabb mozgást tesz lehetővé - a nagyobb, 17 colos hátsó kerék szintén hozzájárul a magasabb vezetési pozícióhoz, emellett megnövelt szabadmagasságot, ezáltal jobb kezelhetőséget biztosít.
Léghűtéses, 60 fokos, V2-es motorblokk - A fekete színű, kompakt, 60 fokos, léghűtéses V2-es motor erőteljes, nagy nyomatékú teljesítményt biztosít, ami az SCR950-et egy kiváló, sokoldalú motorkerékpárrá teszi, amit élmény vezetni. Az ikonikus V-alakú elrendezés kiemeli az SCR950 időtálló, retró kinézetét, miközben a motor belsejében a legújabb mérnöki megoldások dolgoznak. A könnyű, kovácsolt dugattyúkkal, a tökéletesített hajtókarral, valamint a háztető alakú égéstérrel rendelkező 4-szelepes hengerfejekkel ellátott kompakt motorblokk 79,5 Nm (8,1 kg-m) nyomatékot biztosít 3000-es fordulatszám mellett. Ez a kategóriaelső nyomaték lehetővé teszi az SCR950 vezetője számára az alacsony fordulatszámról történő nagymértékű gyorsulást minden fokozatban. Éppen ezért ez a V2-es utcai scrambler tökéletes választás városi környezethez.
Csővázas, acél scrambler váz - Ahogy az eredeti 1960-as utcai scrambler típusok, az SCR950 is fekete színű, dupla acél bölcsővázzal rendelkezik, amely kiemeli a motor autentikus kinézetét és masszív, tetszetős megjelenést kölcsönöz neki. A kiegészítő bölcső úgy lett kialakítva, hogy befogadja a megemelt, kettős ülést, melynek lapos kivitele sokféle vezetési pozíciót tesz lehetővé, így a városi motorozástól kezdve az autópályán való száguldáson keresztül a hétvégi túrázásig mindenre ideális.
Hajlított, kettő az egyben kipufogó magas kipufogódobbal - Az SCR950 kipufogórendszere kettő az egyben összekötőcső-kialakítást tartalmaz, mely egy rövid, magas kipufogódobban folytatódik, hozzájárulva az igazi scrambler látványhoz. A kisméretű hőpajzzsal és zárósapkával felszerelt kipufogódob dinamikus, mély hangot ad ki - a beépített 3-utas katalizátor pedig megfelel az EU4-es károsanyag-kibocsátási előírásoknak.
Scrambler dizájnelemek - Egy utcai scrambler az egyszerűségről, a sokoldalúságról és a szórakozásról szól - az SCR950 váza ezért úgy lett kialakítva, hogy kényelmes és élvezetes vezetési élményt biztosítson. A széles kormány hegesztett keresztrúdja kiemeli a scrambler kinézetet, míg az enyhén hátrafele lejtő kialakítás kényelmes és függőleges vezetési pozíciót, valamint magas szintű irányíthatóságot biztosít. A perem nélküli, könnycsepp alakú üzemanyagtartály ékes példája a kiváló minőségnek, mely átszövi ezt a divatos V2-est, a 13,2 literes tartálykapacitás révén pedig nagy távolságok tehetők meg.
Alumínium keréktárcsák és 17 colos hátsó kerék - Az SCR950-en küllős kerekek és alumínium tárcsák kaptak helyet – melyek bármilyen scrambler alapfelszereltségei –, az agresszív mintázatú, strapabíró Bridgestone abroncsok pedig az utcai és off-road terepekkel egyaránt megbirkóznak. Az SCR950-en egy nagyméretű, 17 colos, küllős hátsó kerék található, ami hozzájárul a még magasabb, 830 mm-es ülésmagassághoz, emellett pedig megnövelt hasmagasságot, és ezáltal jobb kezelhetőséget biztosít.
Finoman működő felfüggesztés - A 41 mm-es csövekkel ellátott hagyományos első villák osztályon felüli, 135 mm felfüggesztést biztosítanak, strapabíró gumi védőharangjaik pedig távol tartják a port és a koszt. Hátul kettős, külső tartályos lengéscsillapítók találhatók, melyek csillapítási és rugózási beállítását még a gyárban elvégezték, így biztosítva a hátsó kerék egyenletes és stabil mozgását 110 mm-es távon.
A nagyteljesítményű SCR950 városi scrambler egyéb figyelemre méltó tulajdonságai közé tartoznak a 298 mm-es, hullámos peremű első és hátsó féktárcsák, a kör alakú, füst színű üveggel ellátott LCD sebességmérő, illetve a praktikum jegyében az új, lapos kivitelű kettős ülés alatt található tároló.
Az SCR950 tulajdonságai