Teszt
A szélesebb Singleframe hű- tőrácstól a sportos krómdíszítéses légbeömlő nyílásokon át egészen a vékony fényszórókig – ez az arculat már az elsőre rendben van. A határozottabb övvonal a kerékjárati ívek feletti erőteljes domborulatokkal jól hangsúlyozza a quattrós jellemzőket. A kupészerűen ívelő tetővonal elegánsan átvezet a „háromdimenziósan kiformált” hátsó részhez, amelynek szép lezárása az alumíniumoptikájú díszléc.
A dinamikus irányjelzővel is rendelkező opcionális HD Matrix LED fényszórók a jármű vezetőjének az út tökéletes megvilágítását kínálják – anélkül, hogy a szembejövőket elvakítanák. Pozitív mellékhatásként a világítóegységek jármű szélére húzott fókuszának köszönhetően az A6 vizuálisan a valóságosnál szélesebbnek látszik.
Az új A6-os már elindult az önvezető utazás felé vivő úton, s ebbe szépen illeszkedik a nagyon kulturált működésű, aktív sávtartó automatika. Ha kell, finoman, ha úgy szükséges, rendesen is belenyúl a kormányzásba, miközben időben figyelmeztet is, hogy vegyük vissza az irányítást. A rendszer a hagyományos sávkövetés mellett az úgynevezett bottleneck funkcióra is képes, vagyis a hirtelen összeszűkülő ideiglenes felfestéseket is aktívan követi. Ehhez jön még a torlódási asszisztens, a garázs- és parkolópilóta-rendszer.
Az általunk próbált autóban dolgozó 286 lóerős, 620 newtonméter maximális forgatónyomatékú V6-os, háromliteres dízelmotor meggyőző volt. Ez 5,5 másodperces százas gyorsuláshoz elég, ami egy 1,8 tonnás saját tömegű autótól szép eredmény. Ahogy a benzines, úgy ez is már alapkivitelben könnyű hibrid rendszerrel egészül ki. Ez valós üzemi körülmények között 100 kilométerenként akár 7 deciliterrel is csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást. Úgy, hogy a szíjhajtású indítógenerátor lítiumion-akkumulátorral működik együtt, gondoskodva a további energiáról – a főhálózatként szolgáló, 48 voltos rendszer segítségével. A rendszer a fékenergiát visszatáplálja, és a villanymotorral besegít a hajtásba – 55 és 160 km/óra között még a motort is le tudja kapcsolni, hogy „vitorlázzon" a kocsi.
A motor nyolcfokozatú tiptronic automata sebességváltóval dolgozik össze, s az autó már alapkivitelben a Quattro-összkerékhajtással szerelt. A fokozott gazdaságosság, a vezetés színvonala és kényelme kényszeríti ki, hogy az A6-os sebességváltói ma már kizárólag automaták.
Az új A6-os stabilitását, irányíthatóságát az opcionális dinamikus összkerékkormányzás is segíti. Az első tengelyen az úgynevezett hullámhajtómű a pillanatnyi menethelyzet függvényében változtatja áttételét. Az alacsony sebességnél a hátsó kerekeket az elsőkkel ellentétes irányban bekormányozva e rendszer növeli az A6 mozgékonyságát, és akár 1,1 méterrel is csökkenti fordulókörének átmérőjét. (Közepes és nagyobb sebességeknél az első és hátsó kerekek kormányzása természetesen azonos irányú.)
A tesztautó felfüggesztése is nagyon rendben volt, tempósabb haladásnál a körforgalmakban olyan szépen tartotta íven az autót az elektronika és a futómű, ahogy ezt ma nagyon kevés autó tudja. Hangolása jól eltalált kompromisszum a kényelmes és a sportos között.
Az általunk próbált A6-os alapára 18,6 millió forint, amelyben már számos kényelmi és biztonsági extra benne van. Azért szűk hétmillió forintnyi extra felszerelést még pakoltak a tesztautóba – majd visszavitték az árát 22 millió forintra.
Önvezető irány
Az Audi torlódási asszisztense képes arra, hogy a 60 kilométer/óra sebességgel haladó, feltorlódott kocsisorral együtt, önműködően haladjon. A néhány hónap múlva bevezetendő garázspilóta-rendszerrel az autó okostelefon segítségével önállóan be- és kiáll a garázsból – a parkolópilótával pedig önállóan képes „befurakodni” akár a legszűkebb helyre is. Műszakilag ez már ma lehetséges, ám az önvezető asszisztensrendszerek bevezetéséhez egyértelmű törvényi feltételek szükségesek minden országban. Emiatt ezeket a rendszereket lépésről lépésre, a jogi helyzetnek megfelelően engedélyezi majd a gyártó.