Scania
Henrik Henriksson elnök-vezérigazgató hozzáfűzései: „A Scania nettó értékesítési árbevétele 36,1 milliárd svéd koronára nőtt, míg a működési bevétel rekordszintű 4207 millió svéd koronát ért el az első negyedévben, 11,7 százalékos árbevétel-arányos működési eredményt biztosítva. A járművek és a szolgáltatások nagyobb értékesítési mennyisége, az árfolyamhatások és a marketing-mix pozitívan befolyásolta az eredményeket, míg Latin-Amerikában az átállás miatti nagyobb termelési költségek és az ellátási lánc korlátai negatívan hatottak a működési bevételre.
A Scania utolsó PGR-szériás tehergépkocsija is legördült a gyártósorról, így most már az egész globális termelési rendszerben csak az új generációs teherautók készülnek. Az átállás utolsó üteme ebben a negyedévben fejeződött be a termelés átállításával Latin-Amerikában. Némileg még korlátozott a világméretű termelési rendszerünk rugalmassága és kapacitása. Általánosságban még mindig a normálisnál nagyobb az új tehergépkocsi-generációval kapcsolatos termékek és termelés költségszintje. Továbbra is intézkedéseket hajtunk végre, hogy normalizáljuk a költségszinteket.
A szolgáltatások árbevétele 2019 első negyedévében rekordszintűre, 7166 millió (6500) svéd koronára nőtt, ami 10 százalékos bővülést jelent. A Pénzügyi Szolgáltatások üzletága 345 millió svéd koronás működési bevételt jelentett, és továbbra is megtartotta a növekvő nyereségesség trendjét.
A tehergépkocsik rendelésállománya 9 százalékkal csökkent 2019 első negyedévében az egy évvel korábbi időszak igen magas szintjéhez képest. Európában erős maradt a kereslet a teherautók iránt a kedvező gazdasági helyzetnek köszönhetően. Latin-Amerikában is pozitív keresleti trend uralkodik a brazil gazdaság újbóli erősödéséből következően. Eurázsiában viszont negatívan érintette a keresletet Oroszország lassuló gazdasága. Ázsiában is csökkent a rendelésállomány az előző évhez képest a Közel-Kelet helyzete miatt, míg Ázsia egyéb részein erős maradt a kereslet. A városi és távolsági buszok üzletágát szintén kedvezőtlenül befolyásolta a Közel-Keletről érkező kevesebb megrendelés, így a buszok teljes rendelésállománya 28 százalékkal kisebb volt, mint tavaly. A Motorok üzletágban magas szinten maradt a kereslet.
Egyre növekvő érdeklődést tapasztalunk a Scania gázüzemű járművei iránt. Amikor Bogotá városa megújította a gyorsforgalmú buszjárati rendszerét (BRT), akkor a TransMilenio 741 Euro 6-os, gázüzemű Scania buszt rendelt meg, amelyek a legtisztább és legcsendesebb buszok a kolumbiai piacon. Továbbá a Scania 100 gázüzemű tehergépkocsit szállít majd le egy németországi ügyfelének élelmiszer-kiskereskedelmi fuvarozáshoz. A Scania gázmotorjai alapvetően ugyanazt a műszaki megoldást használják attól függetlenül, hogy biogázzal vagy földgázzal üzemeltetik ezeket. A fenntarthatóság szempontjából viszont kedvezőbb a biogáz, mivel ez az üzemanyag akár 90 százalékkal is csökkentheti a CO2-kibocsátást (földgázzal ez 20 százalék). Azonban a biogáz használatát korlátozza, hogy ebből az üzemanyagból hiány van. Ezért a Scania aktívan együttműködik különböző partnerekkel, hogy biztosítsa a biogáztermelést, és ezzel a fenntartható gázüzemű megoldások szélesebb körű elterjedését tegye lehetővé a szén-dioxid-lábnyom csökkentése érdekében.”