ICDP
Mi is a helyzet a plázákkal? Az online kereskedelem előretörése és a koronavírus-járvány miatti bezárások jelentősen visszavetették a forgalmat, ami ahhoz vezetett, hogy számos üzlet véglegesen bezárt. Ez így van az egész világon: Az Egyesült Államokbeli plázákban sosem látott, 10%-os üresedést hozott 2020, a Moody’s elemzése szerint pedig 2021 végére az plázák és hasonló eszközök elveszítik értékük 15-20%-kát 2020 Júniusához képest.
Mindeközben az autógyártók egyre nagyobb összegeket költenek az online értékesítés felfuttatására, ami könnyen vezethet ahhoz, hogy a kereskedések egy része nem fog tovább működni. Az online autó értékesítés egyébként is a kereskedők örök félelme, ugyanis a legtöbb esetben ezt a gyártó maga folytatja, vagyis a kereskedés kimarad a tranzakcióból. Persze nem minden esetben, a Volkswagen csoport például a kereskedőkkel kötött szerződéseiben meghatározta szerepüket az online értékesítési folyamatokban is.
A kevesebb kereskedés és az online értékesítés terjedése oda vezethet, amivel régóta próbálkozik számos gyártó vagy akár kereskedő. A plázákban egy-egy nagyobb üzletet bérelnek, amelyet bemutatóteremként használnak. Kiállítják az adott autót, ott termékspecialisták adnak tanácsokat az érdeklődőknek, akik ezután online tudják megvásárolni a kiválasztott modellt.
Ezt a folyamatot gyorsíthatja fel a plázákban felszabaduló hely, amit alacsonyabb áron kibérelhetnek az autógyártók. Erre bőven vannak már példák egyébként: A Tesla rendszeresen helyezi el bemutatótermeit plázákban, de az elsősorban Hyundai modelleket forgalmazó Rockar kereskedői hálózat is régóta próbálkozik az ötlettel.
A dolog érdekessége, hogy abban az időszakban, amikor számos helyen ki akarják tiltani az autókat a városokból, azok visszatérnek a legforgalmasabb helyekre, csak nem úgy, ahogy megszoktuk.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!