ICDP

Jól jöhet a gyártóknak a plázák kiürülése

2020.12.29.

Régóta írunk az online autókereskedelem jövőjéről, a koronavírus-járvány pedig egy hatalmas lökést adott a dolognak. Szinte minden gyártó belekezdett és bár változó sikerrel üzemeltetik a szolgáltatást, a létjogosultságát bizonyítja, hogy ilyen korai, kényszer szülte állapotban is működőképesnek tűnik. Ezzel együtt az autókereskedések száma jó ideje csökkenésben van Európában és az ICDP autóipari kutatószervezet szerint ez a két folyamat egy új fajta kereskedés, vagy inkább bemutatóterem terjedését hozhatja el.

Mi is a helyzet a plázákkal? Az online kereskedelem előretörése és a koronavírus-járvány miatti bezárások jelentősen visszavetették a forgalmat, ami ahhoz vezetett, hogy számos üzlet véglegesen bezárt. Ez így van az egész világon: Az Egyesült Államokbeli plázákban sosem látott, 10%-os üresedést hozott 2020, a Moody’s elemzése szerint pedig 2021 végére az plázák és hasonló eszközök elveszítik értékük 15-20%-kát 2020 Júniusához képest.

Mindeközben az autógyártók egyre nagyobb összegeket költenek az online értékesítés felfuttatására, ami könnyen vezethet ahhoz, hogy a kereskedések egy része nem fog tovább működni. Az online autó értékesítés egyébként is a kereskedők örök félelme, ugyanis a legtöbb esetben ezt a gyártó maga folytatja, vagyis a kereskedés kimarad a tranzakcióból. Persze nem minden esetben, a Volkswagen csoport például a kereskedőkkel kötött szerződéseiben meghatározta szerepüket az online értékesítési folyamatokban is.

A kevesebb kereskedés és az online értékesítés terjedése oda vezethet, amivel régóta próbálkozik számos gyártó vagy akár kereskedő. A plázákban egy-egy nagyobb üzletet bérelnek, amelyet bemutatóteremként használnak. Kiállítják az adott autót, ott termékspecialisták adnak tanácsokat az érdeklődőknek, akik ezután online tudják megvásárolni a kiválasztott modellt.

Ezt a folyamatot gyorsíthatja fel a plázákban felszabaduló hely, amit alacsonyabb áron kibérelhetnek az autógyártók. Erre bőven vannak már példák egyébként: A Tesla rendszeresen helyezi el bemutatótermeit plázákban, de az elsősorban Hyundai modelleket forgalmazó Rockar kereskedői hálózat is régóta próbálkozik az ötlettel.

A dolog érdekessége, hogy abban az időszakban, amikor számos helyen ki akarják tiltani az autókat a városokból, azok visszatérnek a legforgalmasabb helyekre, csak nem úgy, ahogy megszoktuk.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....