Toyota Motor Company

Jelentősen kevesebb a ráfutásos baleset a Toyota biztonsági rendszereivel

2017.09.17.

A független Közlekedési Baleseti Kutató és Adatelemző Intézet (ITARDA) felmérései szerint a Toyota Safety Sense és az ICS biztonsági technológiák együttesen 90 százalékkal csökkentik a ráfutásos balesetek számát.

A független Közlekedési Baleseti Kutató és Adatelemző Intézet (ITARDA) vizsgálata szerint a Toyota Safety Sense csomag körülbelül 50 százalékkal csökkenti a ráfutásos balesetek számát (a technológiával nem rendelkező autókhoz képest), míg az intelligens távolságtartó radarral (ICS) kiegészített Toyota Safety Sense P csomag esetében ez a csökkenés mintegy 90 százalékos. A Toyota Safety Sense P és ICS rendszerekkel felszerelt autókat a Safety Support Car S (vagy Sapo Car S) kategória „tág” alkategóriájába³ sorolják, amelyeket kifejezetten ajánlanak az idősebb autóvezetők számára. A Toyota egyre több járművét szereli fel e rendszerekkel, amelyek igazoltan növelik az autózás biztonságát; a vállalat tervei szerint a 2018-as pénzügyi év végére az összes eladott Toyota-modell 90 százalékában működni fognak ezek a technológiák.

A vizsgálat eredményeire reagálva a Toyota ismertette terveit a biztonságot növelő technológiák szélesebb körű alkalmazására, hogy csökkentse a közlekedési balesetek számát. A vállalat azt is közzétette, hogy egyre több olyan rendezvényt szervez, amelyek célja, hogy felhívják az emberek figyelmét a közúti biztonság fontosságára, és a tényre, hogy ezen technológiák akár életeket is menthetnek, hisz a Toyota Safety Sense1 ütközésmegelőző csomagok és az intelligens távolságtartó radar2 (ICS) bevezetésének hatására csökkent a ráfutásos balesetek száma. A balesetek gyakoriságának arányát egyébiránt úgy számítják ki, hogy a balesetek számát elosztják a forgalomban lévő járművek számával: a vizsgált modellsorozat a Prius volt, az adatok gyűjtése pedig egy éven át, 2015 decembere és 2016 decembere között tartott. A vizsgálat mintegy 274.000 járműre terjedt ki, ezek közül körülbelül 84.000 járműben működött a Toyota Safety Sense P, és körülbelül 121.000 jármű volt felszerelve Toyota Safety Sense P és ICS technológiával Amellett, hogy szorgalmazza a biztonságot támogató technológiák szélesebb körű elterjedését, a Toyota egyre több programot indít az autóvezetők, a gyalogosok és más közlekedők biztonsági képzésére.

A „Support Toyota” programot a vállalat először Japánban, márkakereskedőkkel és más szervezetekkel közösen szervezi, hogy fokozza ügyfeleinek biztonságát. Az ICS technológiát bemutató egyre több tesztvezetés mellett – amelyek idén indultak a márkakereskedésekben – a Toyota azt tervezi, hogy a Toyota Safety Sense automatikus fékfunkcióját megismertető tesztvezetéseket is szervez a kereskedőhálózatában. A résztvevő márkakereskedések összes munkatársa egy erre feljogosító programban vesz részt, hogy biztonságosan mutathassák be a technológiát az érdeklődőknek. A Toyota a lehető legtöbb ember számára szeretne lehetőséget biztosítani a biztonsági rendszerek megismerésére, mivel meggyőződése, hogy így egyre többen értik majd meg a rendszerek fontosságát. A vállalat kezdetként 280 japán Toyota márkakereskedésben alakítja ki az ICS bemutatásának körülményeit. 2018 júniusára a tervek szerint minden márkakereskedésben lesz egy biztonságos terület, ami ezt a célt szolgálja.

A Toyota folytatja Városi Szentjánosbogár projektjét4: a közlekedésbiztonság fontosságát hangsúlyozó program tavaly vette kezdetét a márkakereskedésekben, és elsődleges célja az éjszakai balesetek számának csökkentése. A „Support Toyota” keretében a vállalat a későbbiekben további közlekedésbiztonsági programokat is szervez majd. A közlekedésbiztonság fejlődése érdekében fontos, hogy az ilyen jellegű programok a következő három pilléren nyugodjanak: igazán biztonságos járművek gyártását eredményező járműtechnológiai fejlesztések és kezdeményezések, beleértve a balesetek nyilvántartását, baleseti okok elemzését, valamint az közlekedésbiztonsági technológiák fejlesztését és forgalmazását; az emberekre alapozó kezdeményezések, például a járművezetők és a gyermekek számára szervezett oktatási programok; valamint a közlekedés környezetének, például az ITS (Intelligens Közlekedési Rendszerek) fejlesztése. Ezzel a három alapgondolattal a vállalat hatásosan járulhat hozzá a halálos vagy sérüléssel járó közúti balesetek felszámolásához – ami a Toyota végső célja.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..