Beszállítók
A győri székhelyű társaságnak Tatabányán már volt egy gyára, a második felépítését az indokolta, hogy a Graboplast speciális padlói iránt óriási kereslet mutatkozik a világban. A speciális padlók között kiemelt hely illeti meg a járművekbe kerülő padlókat.
A tatabányai új gyár avatásának pillanata: Veres Tibor a Wallis elnöke, Orbán Viktor miniszterelnök és Jancsó Péter, a Graboplast elnök-vezérigazgatója. Fotó: MTI
Jancsó Péter büszkeséggel említette, hogy a sanghaji és a riói metróban is az ő termékeik kerültek, megszámlálhatatlanul sok autóbusz, vasúti kocsi és villamos mellett. A Stadler vasúti kocsikba rövidesen, a Combino villamosokban már Graboplast padló található.
A világban tizenhat millió utas utazik a padlóinkon – jelezte Jancsó Péter azt, hogy ezer szállal kapcsolódik a cég a járműiparhoz. A járművekbe készülő padlók mellett számos más speciális padlót is gyárt a Graboplast, a győri gyár mellett csütörtöktől a tatabányai is.
Az új gyár - Fotó: Graboplast
Az új tatabányai gyár 6,2 milliárd forintba került, s 120 új állás keletkezik. A Grabo Design Padlógyár egy egyedi kormánydöntésnek köszönhetően készült el. Az EKD keretében a magyar állam 3 milliárd forinttal támogatja a győri székhelyű vállalat 2017-ig megvalósuló 8,7 milliárd forintos beruházási programját, melynek célja a Graboplast exportpiacainak fejlesztése. A speciális padlógyártás területén meghatározó, tavaly közel 18 milliárd forintos árbevételt elért, magyar tulajdonban álló győri vállalat padlóit jelenleg több mint 80 országban használják, így a vállalat árbevételének mintegy 90 százaléka jelenleg is az exportpiacokon keletkezik. A programnak köszönhetően a társaság árbevétele az eddigieknél is nagyobb ütemben növekedhet.
A nanotechnológia is megjelenik a padlógyártásban. Fotó: MTI
A tavaly 110 éves Graboplast beruházási programjának első lépcsője a Tatabányán 6,2 milliárd forintból felépült gyár, melyben olyan új technológiával előállított különleges padlóburkolók készülnek, melyek piaca világszerte 10 százalék feletti növekedést mutat. Az exporttevékenység fejlesztésével a vállalat célja, hogy folytassa azt az utat, melyen az elmúlt évtizedben elindult: a speciális padlógyártók meghatározó európai szereplőjeként úgy növelje piaci súlyát, hogy az új padlótípusok területén átlag feletti növekedést érjen el.
Orbán Viktor ünnepi beszédében előbb a Graboplastot méltatta, amely 110 éves története alatt sokszor bebizonyította, hogy vert helyzetekből is képes megerősödve kikerülni. Ilyen vert helyzetként utalt a rendszerváltáskor a KGST összeomlására.
Fotó: Graboplast
Járműpadlóik és sportpadlóik kinőtték a magyar piacot, ezeken naponta százezrek járnak és tesztelik minőségileg – fogalmazott Orbán Viktor, aki szerint a magyar iparpolitika számít a Graboplastra és a Graboplast is számíthat a magyar kormány további támogatására. Az iparpolitikát a miniszterelnök szerint nem lehet pártalapon folytatni, csakis nemzeti alapon, a jó iparpolitika ugyanis mindenkinek esélyt ad, aki tehetséges, s megvan benne a képesség arra, hogy nemzetközi mércével mérve is maradandót alkosson.
A Graboplast mellett Tatabányának is jutott a dicséretből. Orbán Viktor szerint a rendszerváltáskor Tatabánya egyet jelentett az ipari depresszióval, ma pedig Magyarország egyik legjobban fejlődő városa.
Tatabánya már nem egykori szocialista iparváros, hanem a jövő városa, én már csak tudom, mert innen 12 kilométerről származom – utalt felcsúti kötődésére Orbán Viktor miniszterelnök.