Beszállítók

Járműipari padló is készül az új tatabányai gyárban

2016.02.04.

Tavaly annyi járműipari padlót gyártottunk, hogy ha azt csak autóbuszokba fektették volna le, 21 ezer autóbuszban lenne Graboplast padló – fogalmazott Jancsó Péter, a társaság elnök vezérigazgatója azon az ünnepségen, ahol felavatták az új tatabányai gyárukat. Az eseményen részt vett és beszédet mondott Orbán Viktor miniszterelnök.

A győri székhelyű társaságnak Tatabányán már volt egy gyára, a második felépítését az indokolta, hogy a Graboplast speciális padlói iránt óriási kereslet mutatkozik a világban. A speciális padlók között kiemelt hely illeti meg a járművekbe kerülő padlókat.

A tatabányai új gyár avatásának pillanata: Veres Tibor a Wallis elnöke, Orbán Viktor miniszterelnök és Jancsó Péter, a Graboplast elnök-vezérigazgatója. Fotó: MTI

Jancsó Péter büszkeséggel említette, hogy a sanghaji és a riói metróban is az ő termékeik kerültek, megszámlálhatatlanul sok autóbusz, vasúti kocsi és villamos mellett. A Stadler vasúti kocsikba rövidesen, a Combino villamosokban már Graboplast padló található.

A világban tizenhat millió utas utazik a padlóinkon – jelezte Jancsó Péter azt, hogy ezer szállal kapcsolódik a cég a járműiparhoz. A járművekbe készülő padlók mellett számos más speciális padlót is gyárt a Graboplast, a győri gyár mellett csütörtöktől a tatabányai is.

Az új gyár - Fotó: Graboplast

Az új tatabányai gyár 6,2 milliárd forintba került, s 120 új állás keletkezik. A Grabo Design Padlógyár egy egyedi kormánydöntésnek köszönhetően készült el. Az EKD keretében a magyar állam 3 milliárd forinttal támogatja a győri székhelyű vállalat 2017-ig megvalósuló 8,7 milliárd forintos beruházási programját, melynek célja a Graboplast exportpiacainak fejlesztése. A speciális padlógyártás területén meghatározó, tavaly közel 18 milliárd forintos árbevételt elért, magyar tulajdonban álló győri vállalat padlóit jelenleg több mint 80 országban használják, így a vállalat árbevételének mintegy 90 százaléka jelenleg is az exportpiacokon keletkezik. A programnak köszönhetően a társaság árbevétele az eddigieknél is nagyobb ütemben növekedhet.

A nanotechnológia is megjelenik a padlógyártásban. Fotó: MTI

A tavaly 110 éves Graboplast beruházási programjának első lépcsője a Tatabányán 6,2 milliárd forintból felépült gyár, melyben olyan új technológiával előállított különleges padlóburkolók készülnek, melyek piaca világszerte 10 százalék feletti növekedést mutat. Az exporttevékenység fejlesztésével a vállalat célja, hogy folytassa azt az utat, melyen az elmúlt évtizedben elindult: a speciális padlógyártók meghatározó európai szereplőjeként úgy növelje piaci súlyát, hogy az új padlótípusok területén átlag feletti növekedést érjen el.

Orbán Viktor ünnepi beszédében előbb a Graboplastot méltatta, amely 110 éves története alatt sokszor bebizonyította, hogy vert helyzetekből is képes megerősödve kikerülni. Ilyen vert helyzetként utalt a rendszerváltáskor a KGST összeomlására.

Fotó: Graboplast

Járműpadlóik és sportpadlóik kinőtték a magyar piacot, ezeken naponta százezrek járnak és tesztelik minőségileg – fogalmazott Orbán Viktor, aki szerint a magyar iparpolitika számít a Graboplastra és a Graboplast is számíthat a magyar kormány további támogatására. Az iparpolitikát a miniszterelnök szerint nem lehet pártalapon folytatni, csakis nemzeti alapon, a jó iparpolitika ugyanis mindenkinek esélyt ad, aki tehetséges, s megvan benne a képesség arra, hogy nemzetközi mércével mérve is maradandót alkosson.

A Graboplast mellett Tatabányának is jutott a dicséretből. Orbán Viktor szerint a rendszerváltáskor Tatabánya egyet jelentett az ipari depresszióval, ma pedig Magyarország egyik legjobban fejlődő városa.

Tatabánya már nem egykori szocialista iparváros, hanem a jövő városa, én már csak tudom, mert innen 12 kilométerről származom – utalt felcsúti kötődésére Orbán Viktor miniszterelnök.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....