szélvédő
Mielőtt belevágnánk a témába, hangsúlyozzuk, hogy az atermikus és a termikus szélvédő az két külön fogalom.
Az atermikus szélvédő jellemzően nyáron hasznos. Fémrészecskékkel laminált üvegből készül és hatása abból adódik, hogy ezek a részecskék az UV-sugárzás nagy részét visszaverik, akár 32%-kal. Ezáltal az üvegfelület még forró nyári napokon is kevésbé melegszik túl, így nő a komfortérzet, a légkondit kevesebbet kell használni, ami elektromos autók esetében fontos tényező a fogyasztásban és az autonómia növelésében. Az atermikus szélvédő hátránya, hogy összetételéből adódóan blokkolja az infravörös sugarak és a GPS-jelek átjutását. Ezért a gyártó a visszapillantó tükör környezetében egy normál üvegből álló zónát kell, hogy biztosítson.
Fotó: sicurauto.it
Ennél a rendszernél egyelőre kevésbé elterjedt konstrukciós megoldás a termikus szélvédő, ami néhány pillanat alatt leolvasztja önmagáról és az ablaktörlő lapátokról a jeget. Karcolásmentesen, egyetlen gombnyomással tiszta kilátást biztosít. A szélvédőbe láthatatlanul beépített fűtőberendezéssel a Volkswagen szerint a leolvasztási művelet minden más rendszernél gyorsabb és hatékonyabb és megakadályozza mind a párásodást, mind az üveg befagyását.
Fotó: autoblog.it
Ennek a "klímás” szélvédőnek azonban nem csak a téli hónapokban van haszna: nyáron a vékony ezüstös réteg passzív hővédő pajzsként is funkcionál, a hagyományos üveghez képest a hő akár 60%-át visszaveri és 15 fokkal is képes csökkenteni a belső tér hőmérsékletét.
Hátránya, hogy közelről láthatóak a fűtőszálak, de állítólag csak szokás kérdése, hogy ez ne legyen zavaró és ugyanúgy érzékeljük az utat, mint a hagyományos szélvédőkön keresztül.
(A termikus szélvédő egyébként egyelőre még csak extraként szerepel néhány modell felszereltségi listáján.)
Forrás: autotoday.it, motor1.com, glassdrive.it
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!