gázüzemű
A patinás indiai vállalat azt reméli, hogy az általa kifejlesztett különleges kétkerekű ritka tulajdonságaival méltó versenytársa, praktikus és környezetbarát alternatívája lesz a hagyományos hajtású társainak.
A kétüzemű, mondhatni, hibrid Bajaj Freedom 125 NGO4-es motorkerékpár 125 köbcentiméteres egyhengeres hajtóműre épül, dupla üzemanyagartályos rendszerrel párban. Van benne egy hagyományos, kétliteres benzintartály a szokásos helyen, vagyis a kormány és az ülés között. Emellett azonban még van egy 12,5 literes gáztartály is az ülés alatt. Egy ilyen tartály két kilogramm CNG-t képes tárolni, és tisztán gázüzemben a kerékpár egy kilogramm gázt fogyaszt száz kilométeren.
Összesítve pedig úgy néz ki a képlet, hogy a Bajaj Freedom egy tele tank benzinnel 130 kilométert tud megtenni, egy tele CNG-tartállyal pedig még kétszáz kilométert, így összesen 330 kilométer a motorkerékpár hatótávja.
A kerékpár tömege 147 kilogramm, és egy 125 köbcentis, egyhengeres, kétszelepes motor hajtja. A motor 9,5 lóerő körüli teljesítményt ér el nyolcezres fordulatszámon, illetve 9,7 Nm forgónyomatékot ötezres fordulatszámon. A motorkerékpár váltója ötsebességes, végsebessége pedig 90 km/h.
Ami az árképzést illeti, a 125-ös alapmodell körülbelül 95 000 rúpiáért (kb. 1000 euróért) kapható. A LED-es fényszórót és első tárcsaféket tartalmazó, továbbfejlesztett változat ára körülbelül 110 000 rúpia (kb. 1200 euró).
A Bajaj Groupról érdemes tudni, hogy 1926-ban alapította Mumbaiban a néveadója, Jamnalal Bajaj. A konglomerátum több mint negyven vállalatból áll, amelynek zászlóshajója, a Bajaj Auto a világ negyedik legnagyobb, két- és háromkerekűeket gyártó vállalata.