sztrájk

Ismét sztrájkolnak a spanyol taxisok az Uber ellen

2017.03.16.

Sztrájkkal és tüntetéssel tiltakoznak csütörtökön a taxisok Madridban és Barcelonában az Uber, illetve a hasonló módon működő Cabify nevű alternatív, közösségi személyszállítási szolgáltatás terjedése ellen.

Madridban két órára, 11 és 13 óra között állt le a taxiszolgáltatás, a munkabeszüntetés idején a belvárosban demonstráltak a taxisok.
A spanyol közszolgálati televízió a megmozdulást szervező, négy taxis szövetségre hivatkozva 7-10 ezer közé becsülte a tiltakozók számát, akik egyebek mellett "Kezeket fel, ez rablótámadás" és a "Nem fognak minket megállítani" feliratú transzparensekkel vonultak utcára.
Azt követelték, hogy a városvezetés változtasson az ágazatot érintő politikáján, amely véleményük szerint előnyben részesíti az Uber és a Cabify külföldi multinacionális cégeket a helyi taxisokkal szemben, akiknek többsége egyéni vállalkozó. Úgy vélik, ezek - az utasokat a taxinál olcsóbban fuvarozó - vállalatok tisztességtelen versenyt folytatnak.

Barcelonában reggel 8 és este 20 óra között, 12 órán keresztül sztrájkolnak a taxisok, "gyakorlatilag teljes létszámban" - állítja az akciót szervező taxis szindikátus (STAC).
A katalán fővárosban a szervezők szerint hatezren, a helyi hatóságok szerint 2800-an vonultak fel.
A barcelonai taxisok tiltakoznak az ágazat progresszív liberalizációja ellen, amit az úgynevezett VTC-engedélyek számának növelése jelent. A VTC-engedélyeket mindenhol a városi önkormányzat adja ki, és ez az előre megrendelhető, úgynevezett sofőrrel ellátott személyszállító járművek közlekedésének alapfeltétele. Ilyennek minősül az Uber és a Cabify is.

A spanyol fejlesztési minisztérium idén március 1-jei adatai szerint Spanyolországban több mint 67 ezer taxi van, és emellett csaknem 5500 VTC-engedéllyel rendelkező sofőr dolgozik.
Madridban több mint 15 ezer taxis és kétezer VTC-sofőr szállít utasokat, Barcelonában a több mint 11 ezer taxisra 769 VTC-sofőr jut. 
Spanyolországban 2014 végén bíróság tiltotta be az Uber korábbi tevékenységét, amely azt jelentette, hogy amatőr sofőrök végezték saját autóikkal a személyszállítást. 
A cég 2016 tavaszán térhetett vissza a dél-európai országba módosított működési feltételekkel, VTC-engedéllyel rendelkező sofőröket alkalmazva.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.13
A HangZóna mai vendége Vágvölgyi Zoltán, a Salgótarjáni Civilekért Közhasznú Alapítvány közlekedési....
2025.03.13
A Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózattal együttműködve ....
2025.03.13
MG 4 alapokon, kompakt crossover méretekkel, a briteknél 15 millió alá árazva közelít felénk az....
2025.03.13
Székesfehérvár közelében végeznek műszaki mentést a tűzoltók, akik több embert kiemelnek a járműből....
2025.03.13
A Chery egyik Európába is exportált márkája tavaly berobbant a magyar piacra. Az Omoda 2024-ben pár....
2025.03.13
Ha csak 70 éves kor felett lenne szükség orvosi igazolásra Szlovákiában a jogosítvány megtartásához....
2025.03.13
A Volkswagen Haszonjárművek a 75 éves Bullit ünnepli. Ez Európa legrégebben gyártott haszonjárműve....
2025.03.13
Az elmúlt napokban fokozatosan 3-4 centtel csökkenni kezdett az üzemanyag ára. A szakértők szerint....
2025.03.13
Magyarország két meghatározó nagyvállalata második alkalommal hirdeti meg a Bosch×Richter Ipari....
2025.03.13
  Fokozott teljesítménnyel, gyorsabb töltéssel és nagyobb hatótávolsággal újul meg a Toyota bZ4X,....