Wolfsburg
Imelda Labbé júliustól VW autókat forgalmaz. Fotó: Volkswagen
A Volkswagen ismét nőibbé teszi vezető testületét. Amint az autógyártó bejelentette, július 1-től Imelda Labbé (54) lesz a VW Passenger Cars alapmárka új igazgatósági tagja, az értékesítésért és marketingért felel. Ő lesz Klaus Zellmer utódja, aki a Skoda vezető pozícióját veszi át. . Ezzel Labbé lett az első nő a VW alapmárka történetében.
A menedzser 1986-ban kezdte pályafutását az Opelnél, és 2013-ig különböző pozíciókat töltött be a rüsselsheimi székhelyű vállalatnál és az akkori anyavállalatnál, a General Motorsnál. Többek között az Opel német piacért felelős értékesítési menedzsereként. 2013-ban váltott a Volkswagenhez, kezdetben a Skoda márka németországi vezetőjeként. 2016 nyarától Labbé a teljes csoport globális értékesítés üzletágáért felelt, majd átvette az üzletfejlesztés irányítását. Csak márciusban bízták meg a Volkswagen pótalkatrészekkel foglalkozó OTLG részlegének kommunikációs vezetésével. Labbé most csatlakozik a testülethez. Jövőbeli szerepében a VW új márkafőnökének, Thomas Schäfernek fog beszámolni.
Labbé az értékesítési posztot a digitális átalakulás idején veszi át. Más autógyártókhoz hasonlóan a Volkswagen is az online értékesítést akarja fejleszteni, és így közelebb kerülni a végfelhasználóhoz. Ez ismételten nyugtalanságot okoz a saját kereskedőikkel való kapcsolatában. Labbénak a jövőben mérsékelnie kell ezeket a konfliktusokat.
Emellett a VW globális elektromos offenzívájának kiterjesztését tervezi. Legutóbb azonban a csoport gyengült az e-modellek értékesítése során, különösen Kína legfontosabb egyedi piacán. Többek között ezért veszi át a nyáron a korábbi márkafőnök, Ralf Brandstätter (53) a kínai üzletág vezetését.
Labbé számára az is fontos lesz, hogy Kínában a wolfsburgi autógyártó ismét jobb számokat produkáljon, mint legutóbb – írja a német honlap.
Thomas Schäfer, a Volkswagen operatív igazgatója így nyilatkozott: "Nagy örömömre szolgál, hogy Imelda Labbéval egy bizonyítottan autóipari és értékesítési szakértőt tudtunk szerezni. Az ő feladata az lesz, hogy a Volkswagen márka értékesítését, marketingjét és szervizelését következetesen összehangolja ügyfeleink igényeivel a digitalizáció idején. A Volkswagen, mint szerethető márka, nagyszerű termékekkel és szolgáltatásokkal – pontosan ez a célunk. Meggyőződésem, hogy Imelda Labbé és csapata ezt el fogja érni, és sok sikert kívánok neki."
Hildegard Wortmann, a csoport igazgatótanácsának értékesítésért felelős tagja így nyilatkozott: "Az értékesítés döntő szerepet játszik az új autóra való átállásban. Csoportmárkáink digitális ökoszisztémájukkal és új üzleti modelljeikkel új szintre emelik az ügyfélélményt. Nagyon örülök, hogy Imelda Labbé ezt a változást egy nagyon központi helyen fogja előrevinni a Volkswagen márkánkban."
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!