Lucid Air
Az elektromos autóknál különösen nagy jelentősége van annak, hogy mekkora az adott karosszéria légellenállása, mert minél jobban siklik a levegőn keresztül a kocsi, annál nagyobb a hatótávolsága. Nem véletlen, hogy az amerikai villanyautó sturtup, a Lucid Motors is nagy hangsúlyt fektetett rá az első modellje, az Air fejlesztésénél.
Jean-Charles Monnet, a Lucid Motors aerodinamikai részlegének vezetője tapasztalt mérnöknek számít, hiszen 11 éven keresztül a Forma-1-ben fejlesztette a tudását a témában. „Nem csak arról van szó, hogy a legkisebb légellenállásra törekszünk, hanem arról is, hogy egy tökéletesen kiegyensúlyozott autót kapjunk, amely körül a légáramlásokat precízen megterveztük minden aspektusból” – nyilatkozta Monnet.
A 0,21-es alaktényezőhöz a lapos forma szükséges, de nem elégséges. A Lucid Air karosszériája olyan funkcionális felületeket is tartalmaz, amelyek hatékonyan vezetik át az autón és az autó körül a légáramlatokat. Ilyen például az oldalsó légbeömlő, amely a kerekeknél lévő, tipikusan turbulens levegőt simítja ki, de a felniket is aerodinamikai szempontok szerint tervezték meg.
Különleges megoldás az örvényt generáló, levédett légbeömlő rendszer az első lökhárító mögött, amely lehetővé teszi, hogy kis nyílások mellett is elegendő levegő kerüljön a hőcserélő felületekre a géptető alatt. A másik kulcsfontosságú terület az autó alja, amelyet hátrafelé emelkedő, sík felület borít, vagyis diffúzorként működik.
A fejlett aerodinamika érdeme is, hogy a Lucid Air prototípusának hatótávolsága valós forgalomban országúton mérve elérte a 643 km-t, és az is, hogy az első prototípusnál 378 (!) km/órás végsebességet mértek GPS-szel. Az Arizonában készülő Air végleges szériaváltozatának bemutatója szeptember 9-én lesz, akkor minden műszaki adatra fény derül.