autópálya
A vagyonát gyorsétkezdékkel megalapozó üzletember beszámolt arról, hogy a valódi betonalapozással, több rétegű aszfaltburkolattal, elválasztó korlátokkal és leállósávval rendelkező kétszer kétsávos "gyorsforgalmi" útszakaszt építtetett a kolostorairól híres Voronet és Putna közötti országút közelében. A munkálatokról készült videófelvétel tanúsága szerint az egy méter "hosszú" sztráda mellé a óránként 130 kilométeres sebességkorlátozásra figyelmeztető táblát is kihelyezték.
Mandachi március 15-én, 15 órakor akarja felavatni az "autópályát", és 15 perces demonstrációra – tevékenysége 15 perces megszakítására – buzdít mindenkit, aki hozzá hasonlóan szívügyének tekinti a romániai infrastruktúra-fejlesztés ügyét. Felhívásában azt állítja: Romániában évente kétezer ember hal meg közlekedési balesetben, többen, mint az 1989-es forradalomban, és számításai szerint ő maga is "több mint másfél évet veszített az életéből", vagyis ennyivel többet töltött eddig autóvezetéssel az autópályák hiánya miatt.
Forrás: Youtube
Mandachi azt állítja magáról, hogy nem politizál, nem tagja semmilyen pártnak vagy egyesületnek, de a Hotnews.ro hírportál úgy tudja: ő pénzelte a "Románia autópályákat akar" feliratú óriásplakátok kihelyezését szerte az országban.
A moldvai megyéket Bukaresttel, illetve Erdéllyel összekötő A7-es és A8-as autópálya megépítéséért tavaly májusban több száz gépkocsivezető rendezett autós demonstrációt a román fővárosban. Az erősödő társadalmi elégedetlenségre alapozva a parlamenti ellenzéknek ősszel – a kormánytöbbség támogatását megszerezve – sikerült törvényt is elfogadtatnia az Erdélyt Moldvával összekötő "Egyesülés Autópályájának" megépítéséről.
MTI