Ferrari

Így tervezték a leggyorsabb Ferrarit

2015.04.06.

A Ferrari kiadott egy videót a nemrég dizájndíjat nyert 1050 lóerős FXX K tervezési folyamatáról.

Az olasz sportautógyártó úgy ünnepelte az FXX K Best of the Best kategóriában szerzett Red Dot dizájn díját, hogy kiadott egy videót arról, hogy hogyan zajlott a kocsi tervezési folyamata, emellett számos grafikát is közzétett a formatervezők korai elképzeléseiből. Flavio Manzoni főtervezőnek és csapatának úgy kellett áttervezni a Ferrari LaFerrarit, hogy a jellegzetes alapforma megmaradjon. Minden utólagos kiegészítő csak akkor kerülhetett fel a kocsira, ha az javította a teljesítményt.

 

Radikálisan módosították a külső karosszériaelemeket annak érdekében, hogy javuljon a leszorítóerő. Elöl a kettős profilú légterelő, a 30 mm-rel mélyebben lévő szplitter, hátul pedig a kétoldalt kialakított szárnyak, a hatásosabb diffúzor, a magasabb far és az új lámpák jelentik a legfőbb különbséget az utcai LaFerrarihoz képest. Az alapos átalakítás eredményeképp az FXX K alacsony leszorítóerős beállítással (a kocsi menet közben képes változtatni a szárnyak állását) 50, magas leszorítóerős beállítással pedig 30 százalékkal termel több leszorítóerőt, mint a LaFerrari. 200 km/h sebességnél 540 kg-nyi erő préseli az aszfalthoz a kocsit.

A csúcsmodell nevében a K a KERS-re, vagyis a Forma-1-es technikából átvett kinetikus energiaátalakító rendszerre utal, ami a fékezéskor keletkező energiát elektromos árammá alakítja. Az 1050 lóerős hipersportautó 87 lóerővel erősebb az utcai LaFerrarinál, és 50 lóerővel egyetlen konkurensénél, a McLaren P1 GTR-nél. A 6,3 literes, V12-es szívómotorja 860 lóerőt ad le, ehhez jön még a villanymotor 190 lóerős teljesítménye. Szintén nem mindennapi a rendszer össznyomatéka sem, ami 900 Nm-re adódik. Különleges, minta nélküli abroncsokat is fejlesztett a Pirelli az autó számára, a gumik a beépített szenzorok segítségével mérik a hossz- és keresztirányú gyorsulást, a hőmérsékletet és a nyomást.

A Ferrari FXX K közúti forgalomban nem vehet majd részt, kizárólag versenypályán, de versenyeken kívül lehet majd használni a Ferrari ügyfélprogramja keretében. Körülbelül 3 millió dollárba fog kerülni, és mindössze 30 példányt gyártanak majd belőle.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.19
A magyar kormány megállapodást ír alá a Voyager Technologies amerikai űripari vállalattal, amelynek....
2025.02.19
Hivatalosan bemutatták a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság idei festéseit és pilótáit a....
2025.02.19
Egy minden megálláskor felugró hirdetés borzolta az amerikai Jeep tulajdonosok kedélyeit. ..
2025.02.19
Beton villanyoszlopnak ütközött egy személykocsi Szegeden, a Bajai és a Fonógyári út....
2025.02.18
A 2008-as egyterű nagyobb csalódás volt, mint amire számítottunk. ..
2025.02.18
A magyar rendőrök egy tréleren szállított körözött autót fedtek fel Röszke autópálya-....
2025.02.18
A szokatlanul magas légköri nyomás „kiüti” a Haval Jolion elektronikáját – írta az orosz szaksajtó....
2025.02.18
A Top Gear a téli Walesbe vitt négy kemény terepjárót, az átfogó 4x4-es összehasonlító tesztet a....
2025.02.18
Egy év alatt másodjára váltanak stratégiát. ..
2025.02.18
A címvédő és négyszeres Supermoto-világbajnok Marc-Reiner Schmidt is várja már a versenysorozat....