Audi jelölés
Az Audi 2023 márciusában jelentette be, hogy új módszer alapján fogja elnevezni a modelljeit, ezzel megkülönböztetve a hagyományos hajtású autókat az elektromosaktól. Az EV-ket páros, a belső égésű motor hajtotta modelleket páratlan szám jelölte. Ez alapján került például forgalomba múlt novemberben az új A7-es, ami az A6-os modellt váltotta.
Egy év alatt kétszer változtatnak a recepten.
Most azonban a német gyártó jelezte, hogy mégsem, köszöni szépen és visszatér a korábbi sémához. Ez azt jelenti, hogy a számoknak semmi közük nem lesz ahhoz, milyen motor pöfög - vagy épp, hogy nem pöfög - a motortérben, hanem egyszerűen az Audi modell méretét jelölik majd. Arra, hogy az elektromost hogyan lehet távolról is könnyen elkülöníteni a belső égésűtől, a cég a következő szabályt fogja alkalmazni:
A félreértés elkerülése végett az Audi megtartja a kivitelek megjelölését is, azaz maradnak a Sedan, Avant és Sportback (vagyis szedán, kombi és hatchback kivitelek) kifejezései is a szalonautók megkülönböztetésére.
Az szinte egyértelmű, hogy ennyi össze-vissza változtatásra aligha volt szükség és a zavaros, hajtást jelölő számozást egyáltalán be sem kellett volna vezetni. A régi-új elnevezés azonban marad, aminek valószínűleg mindenki csak örülni fog. Érdekes egyébként az Audi ötlete, ha eltekintünk attól, mennyire túlbonyolított. A Cadillac is próbálkozott hasonló ötlettel, a 2021-es Escalade dízeles változatát 600D-nek keresztelték, ahol a szám a nyomatékot jelölte. Az amerikai gyártó esetében sem nagyon jött be a dolog, részben azért is, mert mindennek a tetejébe nem az ottani imperiális mértékegységet (azaz pound-feet mértékegységet), hanem az európaiak által is használt Nm-t.
Az első Audi modell, ami az új jelölésrendszerrel jelenik meg, az A6-os modell lesz. Ahogy említettem, novemberben még A7-esként mutatták be, mivel belső égésű motor hajtja, de a rendszerváltás miatt marad a régi név: A6. Az autót március 4-én fogják bemutatni, az A6 E-Tronnal együtt. Mindemellett egy RS6-os Avanat, azaz performance kombi is tervben van, V-8-as motor helyett azonban plug-ines V-6-os hajtást tervez bele a márka.
Az új A6 E-Tron Avant.
Az "A", illetve "Q", azaz autó és crossover jelölés megmarad, de mindkét lineup legkisebb modellje kiesik. Elbúcsúzhatunk az A1-től és a Q2-től a modellgeneráció ciklusának végén. Ez részben annak is köszönhető, hogy ezek a modellek "túl kicsik", de annak is, hogy a német márka 2033-ra teljesen elektromossá szeretne válni és ebbe a tervbe nem férnek bele a kisautók. Viszont ez a terv kérdéses, mivel a jelenlegi trendek szerint mégsem viszik annyira az EV-ket, így az Audi azt nyilatkozta, hogy igyekszik "flexibilis" maradni, ha a vevők nem akarják feladni a hagyományos hajtású autókat.
Képek forrása: Audi