Renault Trucks
A lemezek alatt a Valeo mikro hibrid rendszere lapul, mindez a Michelin alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsaival társítva. Az aerodinamikán a Lamberet révén javítottak, a módosítások a tetőn és a jármű testén látszódnak, amelyen belül kapott helyet a hűtőegység. Hátsó szárnnyal, PVC elemekkel és visszapillantó tükröket helyettesítő kamerákkal is találkozhatunk.
A hálózatba kapcsolt prototípus a BeNomad-féle navigációval áll kapcsolatban. Ez segíti a vezetőt elcsípni a zöldhullámokat a városban ajánlott sebességértékeket mutatva. A jelzőlámpáktól kapott információval a rendszer képes kalkulálni, hogy gyorsítani vagy lassítani érdemes.
Az optimalizált teherautó koncepciója előrevetíti a szegmensben rejlő komoly emissziócsökkentési lehetőségeket. Az Urban Lab 2 3,5 literes fogyasztásbeli és 9 kg-os szén-dioxid emisszióbeli csökkenést produkált 100 kilométerre vetítve. A teszteket 12 km városi, 50 km országúti és 57 km autópályás szakaszon végezték.
Az EDIT program (Efficient Distribution Truck) 2016-ban indult útjára. Az együttműködésben hat cég vesz részt a Renault Trucks mellett, nevezetesen a Valeo, a Lamberet, a Michelin, a BeNomad, az INSA de Lyon és az IFSTTAR. Noha az Urban Lab 2-t nem tervezik sorozatgyártásba hozni jelenlegi formájában, a leghatékonyabb technológiákat átemelhetik a tömeggyártású járművekbe.