önvezetés
Elméletben a legtöbb autógyártó már tudná a háztól-házig, tehát teljes önvezetést, noha ehhez át kellene alakítani a teljes közlekedési struktúrát, ami nem megy egyik napról a másikra, ráadásul nem mindegy, hogy ki milyen úton jut el a teljes önvezetéshez. Úgy tűnik, hogy a GM jó úton jár a helyhatékony önvezetés felé. Ugyanis miután a Volvo bejelentette, hogy Qualcomm processzorokkal működnek majd jövőbeli infotainment rendszerei, most a GM is bejelentette, hogy szövetkezik a Qualcomm amerikai félönvezető cégóriással.
Esetünkben viszont nem a beltéri képernyőt, hanem a kéznélküli önvezető rendszert táplálná a modern processzor, a rendszert pedig Ultra Cruise-nak hívja majd a GM. Az autóipari cégóriás lesz az első, aki használja a Qualcomm Snapdragon Ride Platformot, ami akkora, mint két egymásra tett laptop, mégis képes lesz néhányszáz otthoni komputer tudását ötvözni. Az Ultra Cruise esetében két Snapdragon SA8540P SoCS és egy SA9000P mesterséges intelligencia gyorsító biztosítja majd egy 16-magos CPU elméleti tudását. Ami 300 terrabyte adatátvitelt jelent másodpercenként a kamerának, a radaroknak vagy a LiDAR rendszernek.
Persze egy ilyen tudású eszközt hűteni is kell, és a megszokottal ellentétben itt a léghűtésre szavaztak. A modern dizájnnal egy rakás dologtól meg tudtak szabadulni, és így könnyebb is lett a processzor. A General Motors szerint az Ultra Cruise rendszer kéznélkül képes lesz elvinni ajtótól-ajtóig, az esetek 95%-ban. Először a 2023-as Cadillac Celestiq-ben mutatkozhat be az új rendszer, amit később a legtöbb fontos modell megkaphat majd.
Egy ideje már észrevehető, de egyre inkább igaz, hogy a menettulajdonságok eltörpülnek lassan a szoftveres tudás mellett. Jól mutatja az autóipar átalakulását a technológiai ipar irányába, hogy egyre többször kell belemerülnünk a szoftveres tudásba is, és ezt az autógyártók is észrevették, ezért egyre többször hangoztatják büszkén, hogy milyen tudás rejtőzik rendszereik mögött.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!