használtautó átvizsgálás

Így lesz 10 millió a 8,5-ből

2024.08.20.

Mert erre másfél millát azonnal rá kell pakolni

Skoda Kodiaq 2.0 TDi DSG 4x4. Nem is öreg, 2017-es gyártás és csak 140 ezer kilométer van benne, mi baj lehet? A vásárlás előtti használtautó-átvizsgáláson kiderült.

Pedig sokak álma egy ilyen autó

Aki el tudta már engedni, hogy VW, vagy Audi logó legyen a kocsija elején, de szeretné legalább a hajtásláncban megkapni a konszern által képviselt minőséget és színvonalat, az már régen belátta, hogy egy Skoda emblémás kocsi is hozza ezt, és némi kompromisszumért cserébe sokkal olcsóbban jut hozzá ahhoz.

Ráadásul egy jó ideje tényleg semmi szégyenkezni valója nincs annak, aki Karoq-ból, vagy Kodaiq-ból száll ki Q5, vagy Tiguan helyett. Nem is csoda, hogy keresettek ezek a modellek, legyen szó bármelyik szegmensről. Például egy Passat helyett is nagyon megfelelő egy SuperB.

Bele lehet szeretni

Egy nemrégiben megjelent cikkben kimutatták, hogy a legtöbb magyar használtautó adásvétel leginkább az egymillió forintos szegmensben kötődik, igaz, ezek a 20 éves korosztályba tartozó, lehető legegyszerűbb autók és sajnos az értékük legnagyobb részét a műszaki vizsga hossza jelenti.

Sokszor elmondom, mert kérdezik, hogy ma, Magyarországon ahhoz, hogy legalább középtávon is megbízható autót találjunk, ami várhatóan nem fog több időt tölteni a szervizben, mint nálunk, a piacra lépéshez legalább 3-3,5 millió forint szükséges.

Azt gondolnánk, hogy „nagyságrendekkel” feljebb, a 8-10 milliós kínálati árak környékén már tényleg olyan autót találunk, amire nem kell azonnal szabad szemmel is jól látható összegeket költeni. Fiatal, - legalább is a hazai átlaghoz képes – keveset futott és rendszeresen szervizelték, horribile dictu vigyáztak is rá, megkímélték.

Hát nem! Aki ezt gondolta, olvasson tovább és csodálkozzon rá, hogy egy 8.500.000,- Ft-ért hirdetett, minden jóval megpakolt autó milyen meglepetéseket tartogat a gyanútlan vásárlónak!

Kezdjük a szembetűnő dolgokkal!

Illetve azonnal a pozitívummal: korábban nem volt javítva a kocsi. De ezt ne keverjük össze a törésmentes kifejezéssel, mert bőven volt rajta esztétikai hiba.

Törött ajtóvédők a csomagtérben és a kerékpárszállító rendszám

Lehúzott lökhárítók, enyhén deformált motorház fedél, kőfelverődések, leütött ajtóélek, kemény karcok, horpadt csomagtér ajtó és sárvédőív. A Simply Clever felfogás jegyében ezen az autón vannak automata ajtó élvédők, amelyek kifordulnak, ha nyitjuk az ajtókat és azok ütköznek, nem pedig az ajtó éle. A két hátsó le volt törve.

És ilyen kis húzásból sok-sok

Én nem mondom, hogy egy autónak tökéletes, makulátlan állapotban kell lennie, de ez így együtt sok. Egyszerűn kiábrándító az összkép. Nem az van, hogy megveszed 8 és félért és gyönyörködsz benne, hanem az, hogy akárhonnan közelítesz, beleakad a szemed egy hibába.

Megcsináltatni? Ha csak a vészhárítókat fényeztetjük, akkor legolcsóbb helyen százezer lesz lökösönként, és akkor még ott vannak az ajtóélek, a horpadások, sajnos nagyon sokat von le ez az autó értékéből.

Belülről egész jó

Nem volt patikára pucolva az autó a kereskedésben. Vannak, akik ezt eléggé kimaxolják és olyan szintű detailing van az autón, hogy egy falcban sincsen egy porszem sem. Én nem ragaszkodnék ehhez, sokszor természetellenes hatású a (magán)kórházi tisztaság, de azért kicsit jobban odatehették volna magukat ennyi pénzért.

Ma is korszerűnek hat, de alap dolgokkal is sokkal jobban ki lehetne takarítani

A bal első szőnyegbetét szakadt volt, és rajta mindenféle szennyeződés. Az ülésen is apró pöttyök sorakoztak. A zongoralakk helyenként karcos, de ez sajnos ilyen.

Ami viszont a helyreállítás szempontjából aggasztó, az a tetőkárpit és a tetőablak beázás után megmaradt foltossága. Nem csak a tetőkárpit szennyezett, hanem a tetőablak rolója is. Ha azonban ez tényleg beázás – ami a tetőablak miatt erősen valószínű – akkor meg kell keresni, hogy honnan jön a víz és ha az elvezető csövek vannak eldugulva, akkor könnyen előfordulhat, hogy komolyabb beavatkozásra lesz szükség.

Ide már profi cuccok kellenek, meg lehet egy kis szerelés

Az ablakmosó nem megy

Erre diagnosztika nélkül is rájöttünk, mert a kapcsoló működtetésére még a szivattyú sem kezdett el zúgni. Aztán a diag megerősítette, hogy az ablakmosó szivattyújában elektromos hiba van. OK, előfordul, de egy hét éves autónál még nem számítanál erre, igaz?

Az akkumulátor gyenge, cserélni kell és persze jó drága kell bele.

Nem lett volna hátrány belenézni a motortérbe

Csak hogy nem lehetett, mert a retesz nyitófüle törött volt. A kereskedés vállalta ennek javítását, de ezt nem azelőtt kellene megtenni, hogy piacra dobják a kocsit?

Ezt aztán húzogathattuk, nem nyílt fel a motorház fedél

Úgyhogy a motor és segédrendszerinek működésvizsgálatára csak a diagnosztikai lekérdezés volt a támaszunk. Itt egy kivétellel mindent rendben találtunk. A részecskeszűrő nyomáskülönbsége azonban kissé magas volt, és néhány adat nehezen volt értelmezhető. Ezen a ponton esetenként nem tudunk túllendülni. Én nem feltételezem, hogy mókolva lenne a DPF, de láttunk már karon varjút, úgyhogy itt is egy alapos további vizsgálatra lesz szükség.

Biztosan otthagynám

De ez az a mondat, amely több ezernyi használtató vizsgálatot követően sem hagyta még el egyik kollégám száját sem. Mint ahogyan az sem, hogy tuti jó vétel, vegyék meg nyugodtan. Nem erre szerződünk, hanem arra, hogy rávilágítsunk a gyengeségekre, hibákra, hiányosságokra, átverésekre.

Egyszerűen ennyi pénzért nekem túl sok pitty-putty a karosszérián, ez a gyanús beázás, a részecskeszűrő probléma, az esedékes aksicsere és akkor még az elkopott gumiabroncsokról nem is beszéltem.

8.500.000,- Ft-ért ne ilyen legyen egy autó, akármennyire is SUV, akármennyire is TDi, akármennyire is DSG és akármennyire is 4x4.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.12
Mennyi kényelmi, és biztonsági extra veszi körül a mai kor autóiban utazókat. Bezzeg régen csak az....
2024.09.12
Csikorgó kerekek, szédületes sebesség és izgalmas kitelepülések: ez várta a nézőket a II. WHB Győr....
2024.09.12
Extrém mennyiségű csapadékot és viharos szelet jósolnak a meteorológusok a hétvégére Szlovákiában,....
2024.09.12
A magyar szülők mintegy fele egyetért azzal, hogy a gyermekek nagyobb biztonsága érdekében....
2024.09.12
A fővárosban eddig 142 iskolát kötöttek rá az új és biztonságos kerékpárút-hálózatra, amely....
2024.09.11
A globálisnak kreálták, de nem sokkal élte túl a jelvényváltást, idén pedig meghalt legnépszerűbb....
2024.09.11
A brit What car? magazin kihirdette az Év elektromos autója díj nyerteseit. A 16 kategória....
2024.09.11
A rendőrség megtalálta a kamiont, de az 1,5 millió dollár értékű autókat és felszerelést tartalmazó....
2024.09.11
Pedro Sánchez spanyol miniszterelnök szerdán Pekingben azt sürgette, hogy az Európai Unió gondolja....
2024.09.11
Sorra döntögeti a pályarekordokat Koenigsegg Jesko Attack, a hiperautó ezúttal a legendás Laguna....