ICDP. publikáció

Így is lehet használt autót árulni: Imperial Cars

2019.10.22.

Az ICDP kutatói minden negyedéves találkozón lehetőséget adnak egy-egy innovatív vállalkozásnak, hogy bemutkozzanak a résztvevők számára. Ezúttal – mások mellett -  a brit Imperial Cars kapta meg a lehetőséget.

Az Imperial Cars-t 2006-ban alapították, azzal a céllal, hogy új megközelítéssel hódítsák meg a használtautók piacát. A dolog igen jól halad, mára több, mint 30 bemutatóteremmel aktívak az Egyesült Királyság területén.

De miben más az Imperial Cars, mint bármelyik másik használtautó-kereskedelemmel foglalkozó vállalat? A lényeg persze ugyanaz, autókat adnak el, de hozzáállásuk kissé eltér a hagyományostól. Elsősorban a honlapjukon és okostelefonos applikációjukon keresztül lépnek kapcsolatba a vásárlókkal. Esetükben nem hagyományos hirdetésekről beszélünk, céljuk a teljes átláthatóság.

Egy-egy kiválasztott modellre kattintva azonnal szinte mindent megtudhatunk az adott autó történetéről, beleértve annak összes hibáját és minden dokumentációját. Az árképzésük szintén nem hagyományos: a honlapokon feltüntetett árak nem alkuképesek. A árakat egy algoritmus képzi, ami az adott modell piaci értékének 95%-ra állítja be az ajánlati árat.

A felvásárlást szintén egy algoritmus végzi, ami számos parameter figyelembe vételével választja ki a megfelelő modelleket. A program nagy figyelmet fordít többek között az autók kerekeire. A keresés során figyelembe veszi, hogy adott pillanatban az Imperial Cars saját raktárában van-e a kiválasztott modellhez megfelelő felni és gumi szett. Ha van, bátran megvásárolnak autókat sérült felnikkel, amennyiben pedig nincsen, kizárólag makulátlan modelleket vesz számításba.

A bemutatótermek személyzete sem a hagyományos autóértékesítőkből áll. Az Imperial Cars operációs igazgatójának elmondása szerint szándékosan kerülték az autókereskedelmi tapasztalattal rendelkező jelentkezőket, mert azokrossz beidegződéseit nehéz lenne áthidalni, ezért inkább más, szintén ügyfélkezeléssel foglalkozó “tanácsadókat” alkalmaznak.

Az Imperial Cars persze sokban hasonlít más, modern vállalatokra, mint az amerikai Carvana vagy az Egyesült Királyságban nemrég indult Cazoo, ugyanakkor egy nagy különbség van köztük: Míg utóbbiak veszteségesek (a Carvana autónként 200 dollárt veszít), az Imperial Cars profitot termel. Ennek érdekében például nem vállalnak házhozszállítást, tapasztalataik alapján pedig valójában nincs is szükség rá.

Bemutatótermeik helyszíneit úgy választják ki, hogy minden egyes telephely egy 40-50 kilóméteres körzetet fedjen le, egy bemutatóteremben pedig általában 2-300 autó kap helyet. Az elhelyezkedés természetesen nem a véletlen műve, kutatások alapján a vásárlók legfeljebb 50 kilómétert utaznak egy autó megvásárlásáért.

Bár Magyarországon még nincsenek ehhez hasonló  kezdeményezések, mindenképpen jó jel, hogy egy a teljes átláthatóságra épülő üzleti modell a használt autók kétes piacán is ilyen sikeres lehet, mint az Imperial Cars.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....
2025.02.10
Miközben néhány nappal ezelőtt az első Japánon kívüli Lexus gyár létesítéséről érkezett bejelentés....
2025.02.10
A beszámolók szerint az ÖVP (Osztrák Néppárt) és az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) jelenleg is tárgyal....
2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....
2025.02.10
2025 januárjában a Rába Nyrt. részvényárfolyamának növekedése többéves rekordot döntött, és....
2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..