tölthető hibrid

Így készül az első tölthető hibrid M5-ös BMW a gyártósoron - fotóalbum

2024.07.05.

Dingolfingban már készül a nagyteljesítményű sportlimuzin új nemzedéke, a BMW M5 most először hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával érkezik meg az utakra.

A BMW M GmbH néhány nappal ezelőtt rántotta le a leplet az új BMW M5 sportlimuzinról, amelynek sorozatgyártása már meg is kezdődött a BMW Group dingolfingi gyárában.

A BMW M5 hetedik nemzedéke az első, amely hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával érkezik meg az utakra: a típus-specifikus M HYBRID hajtáslánc-technológia egy magas fordulatszám-tartományig kalibrált, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor és egy elektromos motor párosából áll. A rendszer maximális teljesítménye 535 kW / 727 lóerő, amellyel az újdonság 3,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.

Az új BMW M5 nagyfeszültségű akkumulátorának nettó energiasűrűsége 18,6 kWh, amellyel a sportlimuzin a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egy feltöltéssel akár 67 – 69 kilométer megtételére is képes, kategóriájában egyedülálló módon.

„Büszkék vagyunk rá, hogy az ikonikus M5 legújabb generációját is mi készíthetjük itt, Dingolfingban” – mondta Christoph Schröder, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója. Az üzem már a legenda megszületésénél is jelen volt: a ’80-as években itt készültek az első BMW M5 előszerelt karosszériavázai, amelyeket a mérnökök a BMW M GmbH Garchingban működő létesítményében, kézzel töltöttek meg tartalommal. A második generációtól kezdve – egészen pontosan 1988-tól – a nagyteljesítményű sportlimuzin teljes egészében az alsó-bajorországi üzemben lát napvilágot.

Az új BMW M5 központi alkatrészei ugyancsak helyben, vagy a dingolfingi üzem közelében működő alkatrészgyárak egyikében készülnek. Christoph Schröder ezt „közös tető alá hozott gyártási eljárásnak” nevezi. A BMW M5 típus-specifikus futómű-technológiája például szintén Dingolfingban lát napvilágot, nagyfeszültségű akkumulátorát pedig a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák sorozatgyártására szakosodott, szomszédban működő kompetenciaközpont szereli össze. A modell szénszálból készült tetejét a mindössze 30 kilométerre található landshuti létesítményből szállítják át.

Az egyedülálló gyártási eljárásnak a karosszériaváz-összeszerelő üzemben elvégzett módosítások is részei. A BMW 5-ös sorozathoz képest a BMW M5 több ponton tovább merevített karosszériavázat és speciálisan kiszélesített kerékjárati íveket visel, elősegítve az M-specifikus hátsó tengely integrálását. Az új BMW M5 tulajdonosai tízféle alap és 150 speciális karosszériafényezési megoldás közül választhatnak.

A nagyteljesítményű sportlimuzin – akárcsak elődje – a BMW 5-ös sorozattal, a BMW 4-es sorozattal és a BMW M4 sportmodellekkel közös gyártósoron készül, amely az olyan egyedi felszereltségi opciók beépítését is lehetővé teszi, mint például a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült hátsó légterelő szárny, a BMW M sportkormány és a BMW M multifunkciós ülések.

A következő hetekben az új BMW M5 sorozatgyártása fokozatosan felgyorsul, mígnem naponta több tucat új sportlimuzin lát napvilágot. Európában a nóvum piaci premierjének tervezett időpontja november 2. Addigra már egy másik újdonság is premierjét ünnepli Dingolfingban: az új BMW M5 Touring, amely tovább bővíti a BMW M GmbH portfólióját és teljessé teszi az új BMW 5-ös sorozatot.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.21
Egyre jobban szerepelnek az eladási listán a hibrid kategóriába tartozó személyautók Magyarországon....
2024.09.21
Városi terepjáró a Ferraritól? Éveken át erősködtek, hogy ők márpedig nem ülnek fel erre a vonatra....
2024.09.21
A használt autók piacán, a 250 lóerő feletti kategóriában a német prémiumautók mellett csak a Ford....
2024.09.21
Piacra dobta a Chery kínai vállalat a Tiggo 7 Sport modelljét, amely első pillantásra kiköpött....
2024.09.21
Lando Norris, a McLaren brit versenyzője volt a leggyorsabb a Forma-1-es Szingapúri Nagydíj....
2024.09.21
Ha villanyautóként bevált a Mégane, a Renaultnál úgy gondolták, ami jó, azt nem kell abbahagyni:....
2024.09.21
A Hannoveri Haszonjármű-kiállításon (IAA) bemutatott újdonsággal a Toyota Professional belép a....
2024.09.21
A közlekedés jövője a változatos és fenntartható üzemanyag-portfólióban rejlik; a Mol-csoport....
2024.09.21
Billenőplatós autó szorult a híd alá a 162-163-as kilométer között, az országhatár felé vezető....
2024.09.21
A cégek elektromos járműbeszerzéseit támogató programban mostanáig mintegy 3700 pályázatban közel....