ICDP

ICDP: Mobilosodó autóeladások

2015.06.10.

Az okostelefonok napjainkra gyakorlatilag az éltetünk nélkülözhetetlen eszközeivé váltak. A németek 67%-a, az angolok 75%-a, az olaszok 69%-a rendelkezik legalább egy ilyen típusú készülékkel. A tabletek térnyerése is rendkívülinek mondható: 4-5 évvel ezelőtti megjelenésük óta a tabletekkel való ellátottság (penetráció) Németországban 32%, Angliában 41%, Olaszországban 23%.

Ha belegondolunk, a mobileszközök az egyre inkább támogatnak minket a modernizálódó-mobilizálódó életünk szinte minden területén a mindennapi kommunikációtól kezdve az időpont egyeztetésen át a termékek vagy szolgáltatások keresésén át egészen  az edzéstervünk betartásáig. Mindez fantasztikus lehetőség, másrészt számos közlekedésbiztonsági kockázatot vet fel, ahogy arról korábbi cikkünkben írtunk is. Cikkünkben azzal foglalkozunk, milyen kihívások elé állítják az autókereskedőket a „mobilosodó” vásárlói szokások.

Az ICDP autóipari kutatásokkal foglalkozó szakemberei azt az álláspontot képviselik, hogy a gyártóknak és az értékesítésben részt vevő szereplőknek egyaránt lépést kell tartaniuk a vásárlói szokások és a mobiltechnológia dinamikus fejlődésével. A Sophus3 webanalitikája szerint az Egyesült Királyságban autógyártók honlapjait az érdeklődők 45%-a már mobil eszközökön keresztül böngészte már 2014. közepén, de ettől nem sokkal marad el az EU-5 átlaga sem (36%). Az ICDP saját kutatásai szerint a gyártók túlnyomó többsége (96%) rövidesen optimalizálni fogja a honlapjait mobiltelefonra, és kénytelenek lesznek a tablet képernyőjén is élvezhető minőségben biztosítani a tartalmat, bár ennek aránya ma még csak 80% körül mozog. És hogy ez mennyire számít, arra mi sem jobb bizonyíték, mintsem hogy a Google 2015 tavaszától a mobil eszközökre való optimalizálás alapján is értékeli, súlyozza az oldalakat. Vagyis amelyik oldal megfelelően jelenik meg mobiltelefonon és tableten, az előkelőbb helyen fog szerepelni a Google találatok között mobilos keresés esetén.

Akárhogyan is, az, hogy a vásárlók hogyan és milyen eszközökön keresnek rá a kiszemelt járműre, csak a sztori egy aprócska része. Valójában a mobilra optimalizált tartalom a teljes lead menedzsment folyamatra jelentős hatást gyakorol, következésképpen könnyen befolyásolhatja az értékesítési bevételeket és a vállalat eredményességét. Az internetezők (és ne feledjük, ez esetben ők potenciális vásárlók) mintegy kétharmada inkább elnavigál az oldalról egy másikra, ha mobilon nem tudja azt megnyitni vagy élvezhetően fogyasztani annak tartalmát, és nem fog azzal szöszölni, hogy felnyissa a notebook tetejét, hogy azon nyissa meg az oldalt.

Ha egy kicsit mélyebbre ásunk, látható, hogy mindezeken felül a gyártónak azokat a lehetőségeket is biztosítania kell, amiket egy potenciális vásárló a honlapon való böngészés közben ki szeretne használni. Például ha a kérdezősködést telefonon szeretné folytatni, szerencsés, ha a mobilra optimalizált oldalon már ott díszeleg egy „kereskedés hívása” gomb, amire csak rá kell kattintania, és a telefon máris tárcsázza a kereskedő telefonszámát. Felejtsük el azokat a kőkorszaki módszereket, hogy a vevő majd másolgatja a honlapról a telefonszámot a készülék tárcsázó felületére. Bizony, sokkal valószínűbb, hogy ha talál más, könnyebben használható honlapot, akkor azon keresztül fog vásárolni. Mindez ma még szokatlanul csenghet a gazdasági válság előtti dőzsölésre még visszaemlékezni képes autókereskedők fülében, de úgy tűnik, ez a jövő, meg kell dolgozni minden egyes bejövő forintért.

Tovább szőve a telefonos példát, az sem mindegy, hogy a honlapon elhelyezett „kereskedés hívása” gomb mögött milyen telefonszám bújuk meg. Egy nem megfelelően kiválasztott számmal (pl.: igazgatói titkárság) könnyen telefonközpontot csinálhatunk egy területből, bosszúságot okozva az ott dolgozó kollégáknak, főleg, ha közben az internetes optimalizálás jól sikerült. Nem is beszélve a területi elhelyezkedésről. Külföldön már használnak úgynevezett tracking telefonszámokat, vagyis az IP cím ill. cella információk alapján a honlap már tudja, hogy például a békéscsabai vagy a soproni kereskedést kell tárcsázni. Mindez már a CRM és a marketing területét is érinti, ebből is látszik milyen szinten integrálódnak az online értékesítés világában a feladatok és folyamatok. És még egy érdekesség, amit jó, ha az eszébe vés a kereskedő: a vásárlóknak küldött e-mailek felét azok soha nem fogják kinyitni, szóval meglehetősen felhasználóbarát üzeneteket érdemes megfogalmazni napjaink médiazajtól hangos piaci környezetében.

Ezek a kiragadott példák is remekül világítanak rá arra, hogy a különböző típusú online értékesítési csatornák fejlődése során milyen kihívásokkal kell a kereskedőknek szembenézniük azok formájától és méretétől kezdve a technológia komplexitásán át a szükséges befektetés mértékéig. Ezeket a kérdéseket mind-mind alaposan körbe kell járni, mielőtt a kereskedő eldönti, hogy melyik megoldást választja, és azt házon belül oldja meg, vagy esetleg kiszervezi. Az esetlegesen felmerülő magas költségek és a gyenge megtérülési mutatók kockázata miatt ez a terep egyelőre elég ingoványosnak hathat a hagyományos megoldásokhoz szokott kereskedők számára, ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy merre tart a világ. A kereskedőknek muszáj lépést tartaniuk a vásárlói szokások változásával és az információtechnológia fejlődésével, így versenybe kell szállniuk a mobilon keresztül történő értékesítés területén is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....