Baleseti statisztika
A szervezet hétfői, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az elmúlt évben 1 millió repülésre 0,23 áldozat jutott, szemben a 2013-as 0,41-gyel. Összesen 12 halálos baleset történt az év során, ezekben 641-en vesztették életüket, míg az ötéves átlag 19 balesetben 517 áldozat. Az elmúlt évben 3,3 milliárd utast szállítottak a légitársaságok 38 millió repülés alkalmával. A statisztikába nem számították bele az orosz-ukrán határ közelében lelőtt Malaysia Airlines MH17-es járatát, mivel nem repülésbiztonsági okai voltak a balesetnek. Az IATA összesített adatai szerint a világ régiói közül Európát kivéve tavaly mindenhol javult a repülésbiztonság az előző évhez képest, az öreg kontinens javítani nem, csak fenntartani tudta 0,15-ös mutatóját.
A légiközlekedés során bekövetkező baleset esélye 1:45 000 000-hoz. Egy New York Times által közölt példa szerint, egy mindennap repülővel közlekedő utas 123 ezer évig utazhat biztonságban.
Kiemelték továbbá, hogy a szub-szaharai térségben egyetlen halálos áldozattal járó légi baleset sem történt, ugyanakkor megjegyezték, hogy Afrikában a biztonság még mindig kihívást jelent. A jelentés kiemelte a Malaysian Airlines 370-es és 17-es járatának balesetét. Előbbi egy éve, március 8-án tűnt el a dél-kínai tenger felett, a Kuala Lumpurból Pekingbe tartó Boeing 777-200-ason összesen 227 utas és 12 fő hajózó személyzet volt. A gépet azóta sem találták meg. A 17-es járatot teljesítő szintén Boeing 777-200-ast július 17-én lőtték le Donyeck közelében. Az Amszterdamból Kuala Lumpurba tartó repülőn 298-an voltak, amikor rakétatalálat érte.
Forrás: MTI