kínai autó

Európába tart egy újabb kínai márka, de sosem hallottunk róla

2025.02.05.

Európában tart egy újabb kínai márka, amelyről feltehetően még a rendkívül sokszínű kínai piac ismerői közül is kevesen hallottak.

A kínai szaksajtó arról adott hír, hogy már útnak indult Norvégiába a Voyah márka első, globális piacra szánt modelljeit szállító teherhajó.

Voyah Courage modellt a tavalyi év végén mutatták be Norvégiában, és ebben az országban, illetve Svédországban és Finnországban fogják értékesíteni, ízelítőt adva az európai piacnak. Az autó december utolsó napjaiban kapta meg az európai uniós típusengedélyt, s ezzel az EU 27 tagállamában, illetve egyes nem uniós európai országokba is exportálható, dacára a kínai személygépkocsikra kivetett magas uniós vámoknak. A Courage a kínai márka első elektromos modellje, amelyet - a vállalat globalizációs stratégiájával összhangban - hat kontinens hatvan országában akarnak értékesíteni.

A személygépkocsit kétfajta, első- és összkerékhajtású kivitelben forgalmazzák, az előbbi, olcsóbb modell alapára 55 ezer euró, vagyis közel húszmillió forint lesz.

Az autó 4725 mm hosszú, 1636 (1653) mm magas, 1900 mm széles, tengelytávja pedig 2900 mm. Mindkét változat háromfajta akkumulátorcsomaggal kerül piacra, amelyek kapacitása 77 kWh (lítium-vas-foszfát), 79 kWh (ternáris lítium) és 109 kWh (ternáris lítium). Hatótávjuk ennek megfelelően 625, 570 és 901 kilométer, s 5C-s gyorstöltővel negyedóra alatt lehet  őket feltölteni annyira, hogy 515 km-es távolságot lehessen velük megtenni.  

 

Az autó belseje, különösen az elülső panel tája puritán, de nagyon modern. Központi eleme a nagy, 15 colos OLED monitor, amely a panel mentén elcsúsztatható egészen az anyósülés elé. A szórakoztató felület minden szóba jöhető rendszerrel kompatibilis, beleértve az iOS-t, az Androidot és a Huawei Harmonyt. Amúgy az autó minden jóval és széppel el van látva, beleértve a vezetéstámogató és navigációs rendszert, a parkolássegítőt funkciót és a tízkamerás térérzékelő rendszert.

Amit a szóban forgó, számunkra alig ismert márkáról tudni kell: a Voyah az állami kézben lévő nagy kínai „négyesfogat” legkisebbjének, a Dongfengnek a leányvállalata, három másik márkával – Fengdu, Aeolus, Forthing – egyetemben. A Dongfeng birodalomhoz tartozik még három, a Hondával, Nissannal és Peugeot-Citroennel alapított vegyesvállalat, amelyek a vállalatcsoport eladásainak dandárját adják.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..
2025.02.10
Halálosan láthatatlan: Az ÖAMTC – Osztrák Autóklub -  riasztást adott ki a silány minőségű....
2025.02.10
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák....
2025.02.10
Michael Breme, igazgatóságunk elnöke és Achim Grewe, vállalatunk pénzügy, IT, beszerzés, compliance....
2025.02.10
Egyre többször és egyre nagyobb mennyiségben érik el Magyarországot is a Szaharából induló....
2025.02.10
Nem csak nálunk, Ausztriában is lopják a közlekedési táblákat.   ..
2025.02.09
A japán gyártó elektrifikált hajtásláncos autóinak értékesítése 23,2 százalékkal nőtt világszerte,....
2025.02.09
A Kia legkelendőbb autója a K4 volt januárban.  ..
2025.02.09
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Erzsi néni a grátisz tolatásjelző az....
2025.02.09
Először látható igazi fotókon a Vanwall első modernkori utcai autója, ami történetesen egy....