Hyundai
A Hyundai, amelyet kilencedik éve választanak be a Top 100-as rangsorba, idén első ízben került be a „felsőházba”, azaz az ötven legjobb közé. Azt követően, hogy 2005-ben a 84. helyen beválasztották a listára, a Hyundai folyamatosan növelte márkaértékét, és javította pozícióját. Előbbi érték 160 százalékkal emelkedett, míg a rangsorban 41 helyet lépett előre a márka 2005 óta.
A növekedés különösen erőteljes volt az elmúlt öt évben. A Hyundai Motor márkaértéke ez idő alatt 96 százalékkal emelkedett, miközben az iparág átlaga kevesebb mint fele ennyi, 42% volt. Miután a vállalat 2011-ben áttért a márkagazdálkodásra, az érték több mint 20 százalékkal javult minden egyes évben, megerősítve, hogy a Hyundai sikerrel alkalmazta a „modern prémium” pozicionálást modelljeire.
„A Hyundai márka, amely régóta stabil pozícióval bír a világpiacon, tovább erősíti arculatát a formavilágukat, stílusukat és teljesítményüket tekintve egyaránt élvonalbelinek számító modellek sorozatos bevezetése révén. Stílusos dizájnjának köszönhetően a Hyundai márka jelentős sikereket aratott az elmúlt néhány évben. Emellett modellkínálatának folyamatos szélesítése, valamint az UEFA-va, a FIFA-val és a WRC-vel kötött, támogatói szerződések révén hűséges vásárlóbázist épített ki magának. Alig várjuk, hogy láthassuk az első ötvenbe idén belépő Hyundai márka következő innovatív megmozdulását” – áll az Interbrand közleményében.
„A Hyundai márkaértékének jelentős emelkedése is rávilágít arra, hogy vállalatunk egyre magasabb pozíciót foglal el a világpiacon. Ezt egyrészt a globális márkakampányok, másrészt sokszínű, lokális márkatevékenységeink tették lehetővé, a sportmarketingtől a társadalmi felelősségvállalásig. Erőfeszítéseinket addig fokozzuk, amíg az ügyfelek elvárásain messze túlmutató értéket kínálva az iparág leginkább közkedvelt márkájává nem válunk ” – hangsúlyozta Won Hong Cho, a Hyundai Motor marketingért felelős vezérigazgatója.
A Hyundai a 2011. évi Detroit-i Autószalonon jelentette be, hogy átvált a márkamenedzsmentre. Ekkor hozták nyilvánosságra a márka új márkakommunikációját, a „Modern prémiumot”’, valamint a „New Thinking. New Possibilities” szlogent. Azóta a Hyundai Motor számos részlege, a termékfejlesztéstől a formatervezésen át, a marketingtől, az értékesítésen keresztül az ügyfélkezelésig alkalmazta a fenntartható, egységes és rendszeres munkavégzést lehetővé tevő ’modern prémium’ elveket tevékenységei során. A márka fokozott globális ismertsége, valamint a Hyundai márka iránti, ezen tevékenységeknek köszönhető preferencia mind hozzájárultak a globális értékesítés és jövedelmezőség fokozásához.
Az Interbrand rangsort a vállalatok pénzügyi mérlege és marketing tevékenységei alapján határozzák meg, mely az adott márka potenciális profitjára is enged következtetni.
Autóipari márkák rangsora
Helyezés (kategórián belül) |
Márka |
Márkaérték (100 millió dollár) |
2013. helyezés (összes) |
|
|
éves szinten |
|||
1 |
Toyota |
353 |
17% |
10 |
2 |
Mercedes |
319 |
6% |
11 |
3 |
BMW |
318 |
10% |
12 |
4 |
Honda |
185 |
7% |
20 |
5 |
VW |
111 |
20% |
34 |
6 |
Ford |
92 |
15% |
42 |
7 |
Hyundai |
90 |
20% |
43 |
8 |
Audi |
78 |
8% |
51 |
9 |
Porsche |
65 |
26% |
64 |
10 |
Nissan |
62 |
25% |
65 |
11 |
Kia |
47 |
15% |
83 |
A Hyundai Motor márkaértékének változása (‘05~‘13)
Év |
Márkaérték (100 millió dollár) |
Rangsor (összes) |
2005 |
34,8 |
84 |
2006 |
40,8 |
75 |
2007 |
44,5 |
72 |
2008 |
48,5 |
72 |
2009 |
46,0 |
69 |
2010 |
50,3 |
65 |
2011 |
60,0 |
61 |
2012 |
74,7 |
53 |
2013 |
90,0 |
43 |