Üzemanyagcellás technológia
Az Audi és a Hyundai az élen járnak az üzemanyagcellás technológia fejlesztésében. A német vállalat szerint a közös munka eredményeként olyan összetevőkben és alkatrészekben érhetnek el előrelépést, amelyek nem jelentenek konkurenciát egymásra nézve. Együttes érdekük a nagyobb volumenű sorozatgyártás a jövő meghajtási módjában.
„Az üzemanyagcellás meghajtás a legszisztematikusabb formája az elektromos közlekedésnek, így tökéletesen illeszkedik termékportfóliónkba emisszió mentes, prémium jövőbeli mobilitási megoldásként” – mondta Peter Mertens, az Audi fejlesztési vezetője. A Hyundai-os Euisun Chung vezető beosztású munkatárs megjegyezte, biztosak benne, hogy együttműködésük az Audival gyümölcsöző eredményt hoz a technológia népszerűsítésében a globális társadalomra nézve.
Prémium szabadidő-autók üzemanyagcellával
A Volkswagen Csoporton belül az Audi felel az innováció ezen területéért. A márka jelenleg a hatodik generációs üzemanyagcellán dolgozik, ennek központja Neckarsulmban található. A tervek szerint a következő évtizedben lép színre egy kis sorozatban gyártott, sportos SUV ilyen technológiával a lemezei alatt, kombinálva a kényelmet és a nagy hatótávot is. A Hyundai már 2013 óta kínál üzemanyagcellás ix35-öt a német piacon, a következő modell, a Nexo a jövő évben érkezik. A koreaiak szintén szeretnének szélesebb piacra fókuszálni.